לוגו הריונית חדש
כרית הריון
נשים בהריון

נשים בהריון

7 שאלות נפוצות ביותר שנשאלות על נשים בהריון, שאלה מס’ 5 המעניינת ביותר, מוכנים? כנסו לקריאה מרתקת

נשים בהריון נמצאות בהרבה מצבים חדשים, ולא תמיד יודעות מה לעשות והאם מותר להן בזמן הריון כל מיני דברים, כמו למשל האם לצום ביום כיפורים, מה עושים עם טיסה בהריון, מהן הזכויות בעבודה בהריון, ועוד נושאים רבים שממש יכולים לעניין את האישה ההריונית, אספנו לכם שאלות שיכולות מאוד לעניין אתכן:

יום כיפור נשים בהריון

השאלה פופולרית במיוחד בארץ ישראל, אך לא רק , גם נשים יהודיות ברחבי העולם בודקות האם הן צריכות לצום או מבחינה רפואית ישנה בעיה כלשהי, כדאי להבין שבאופן כללי כל גבר החל מגיל 13 ואישה החל מגיל 12 צריכים לצום, גם נשים בהריון ואחרי לידה  במצב בריאות תקין צריכות לצום ביום כיפור, אישה שיש לה קושי, או מצב בריאותי שהיא לא יודעת האם מותר לה לצום, צריכה לשאול את הרופא שלה ואת הרב שאיתו היא מתייעצת. מי שלא מכירה רב יכולה תמיד לכתוב בגוגל “לשאול את הרב”, וכך למצוא רב  שאפשר לשאול ולהתייעץ איתו.

טיסה בהריון

אישה שנמצאת בהריון רגיל ללא סיבוכים רפואיים לרוב אין מניעה לטוס, אם כי נדרש ביטוח רפואי נוסף להריון והוא כמובן יקר יותר, ובכל זאת החל משבוע 28 להריון כדאי שיהיה לכם אישור רפואי לטוס, יש שדות תעופה שבהם מקפידים על כך, והחל משבוע 37 ישנם חברות תעופה שלא ירשו לנשים בהריון לעלות לטיסה.
נקודות נוספות שחשוב לדעת בטיה בהריון- את חגורת הבטיחות צריך לחגור מעל הבטן גבוה, כדי שלא תפגע בתינוק בעת הצורך בחגורה, כדאי לעשות “סיבוב הליכה” של כמה דקות מידי כמה זמן כדי להזרים דם לרגליים, ולכן בהריון מומלץ לשתות המון מים, כיוון שהאוויר יבש בגובה ומערכת האוורור גם מייבשת עוד את האויר, וכדאי לא להגיע למצב של התייבשות.

ים המלח וספא בהריון

שאלה פופולרית מאוד בעולם הנשים בהריון, אפילו הרופאים לא תמיד עונים תשובות חד משמעיות, אבל באופן כללי לגבי ספא, ג’קוזי וסאונה התשובה היא אסור לאשה בהריון, נסביר את ההגיון: מכיוון שג’קוזי וסאונה וגם עיסוי בספא מחממים את הגוף , מרחיבים את נימי הדם ומעלים את זרם הדם בגוף, לאשה בהריון פעולות אלו עלולות להזיק לשיליה או לעובר, ולכן עדיף להימנע. 

אין מניעה ואפילו רצוי מאוד לאישה בהריון לשחות בבריכה עם מים מתוקים, זו התעמלות שלא קשה מידי ומאוד יעילה,
ים המלח לאישה בהריון יכול לגרום לעליית לחץ הדם, כיוון שכמות המלח במים גבוהה מאוד, ומלח מייבש וממריץ, ולכן לנשים בהריון פחות מומלץ. אבל הכי חשוב הוא שכל אישה תתייעץ באופן אישי עם הרופא שמכיר אותה ואת ההיסטוריה הרפואית שלה, זו התשובה הכי יעילה בתכלס.

אוכל ותזונה נשים בהריון

אוכל ותזונה בהריון-

יש משפט שאומר “אישה בהריון צריכה לאכול בשביל שניים” , אל תקחו את זה ברצינות, אמנם אכן יש עוד מישהו להאכיל,

אבל צריך לזכור שהעובר בסוף ההריון שוקל אולי 3 ק”ג, והוא לא צריך בכלל הרבה אוכל, ובסוף הכל הולך להישאר ולהתווסף לשומנים,
אמנם אין ספק שאישה בהריון צריכה יותר אוכל ואנרגיה מנשים שלא בהריון, הגוף בהריון עובד קשה 24/7 כדי לייצר תינוק ואין ספק שזה מצריך עוד אוכל, אבל החשוב ביותר זה לא כמות האוכל אלא איכות האוכל שנכנס לגוף , נשים בהריון זקוקות לתזונה מלאה בחלבונים (בשרי, ביצים, חלב, קטניות), עשירה בסיביים תזונתיים (ירקות ופירות לרוב), הגוף זקוק לתוספת נוזלים (מים), כל המתוקים והחטיפים והג’אנק שנכנס לגוף, לא רק  שלא עוזר לגוף לגדל תינוק אלא אפילו מפריע לו.
ולכן כדאי לשים לב טוב ולעקוב אחרי תזונה בריאה.

זכויות נשים בהריון- עבודה

השאלה הזו היא אולי הכי פופולרית, נשים שעובדות לרוב לא מפסיקות לעבוד בגלל הריון, אך נמצאות במצב רגיש ופגיע מעבר לעובדים אחרים, ולכן החוק התגייס לעזור ולחוקק חוקים המגנים על אישה בהריון מפני פיטורין, או מפני עבודה מאומצת או רבה מידי העלולה לסכן אותן או את העובר, נשים בהריון צריכות לדעת מהן הזכויות שלהן בזמן ההריון ולאחר הלידה, ואם המעסיק לא נותן את הזכויות צריכות לדרוש אותן על פי חוק.

ולכן בהריון כדאי לשים לב טוב ולעקוב אחרי תזונה בריאה.

ספורט בהריון

פעילות גופנית חשובה בכל זמן ובפרט בזמן הריון, ישנם הרבה סיבוכים הריוניים שיכולים להימנע, או להיות פחות מטרידים על ידי פעילות גופנית קבועה (לדוגמא סוכרת הריון, ורידים ברגליים, ועוד…)
באופן פרטי, כל אישה צריכה לשאול את הרופא שמכיר אותה ויודע את ההיסטוריה הרפואית האישית שלה, 

באופן כללי לנשים בריאות ההמלצה היא: למי שקודם ההריון היתה רגילה לעשות פעילות גופנית יכולה להמשיך, אך לשים לב שלא תהיה פעילות גופנית מאומצת מידי, אלא עדיפות לפעילות מתונה.

אז נשים בהריון כדאי לשים לב טוב ולעקוב אחרי תזונה בריאה.

נשים בהריון ספורט

יחסי מין בהריון

נשים נמצאות בשלבי ההריון השונים לא פעם שואלות את עצמן: האם יחסי מין בהריון אפשריים? , תקינים? אולי יחסי המין עלולים להזיק לעובר?
אז קודם כל כדאי להירגע, ולהבין שבאופן כללי אין מניעה לקיים יחסי מין בהריון, וזה לא מזיק לעובר.

נשים עם בעיות בריאותיות כלשהן צריכות להתייעץ עם הרופא לגבי המקרה שלהן ספציפית, אך עדיין כדאי להבין שבהריון לפעמים יש ירידה בחשק המיני, או אולי תקופות של חשק מיני מוגבר, הרי ההורמונים האחראים על יצירת  התינוק נמצאים באופן מוגבר בגוף, והם אלו שיכולים ליצור את החשקים או את האי חשק, לקראת הלידה אפילו יש מי שימליץ לקיים יחסי מין כדי לזרז את הלידה, כיוון שבתוך הזרע ישנם הורמונים שיכולים לעזור לזירוז הלידה,

אז אם עד עכשיו חשבתם שנשים בהריון ויחסי מין לא הולך ביחד, תבינו שזה כן אפשרי ואפילו לפעמים מומלץ.
באופן פרטי כל אישה צריכה לשאול את הרופא שמכיר אותה ויודע את ההיסטוריה הרפואית האישית שלה, באופן כללי לנשים בריאות ההמלצה היא: למי שקודם ההיריון היתה רגילה לעשות פעילות גופנית יכולה להמשיך, אך לשים לב שלא תהיה פעילות גופנית מאומצת מידי, אלא עדיפות לפעילות מתונה.

אז בזמן הריון כדאי לשים לב טוב ולעקוב אחרי תזונה בריאה.

אם הריון ולידה מעניין אתכם, אתם מוזמנים לעקוב אחרי תכנים נוספים מעניינים ומרתקים באתר הריונית, ולעקוב אחרי שבועות ההריון ולגלות מה קורה בכל שבוע בבטן ההריונית לנשים בהריון.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !