לוגו הריונית חדש
כרית הריון
חודשי הריון

חודשי הריון

מי לא יודעת שיש 9 חודשי הריון? האמת שזה לא ממש מדויק, אם תיספרו את חודשי ההריון תהיו מופתעים ממש, שזה יוצא יותר מ9 חודשיםף אבל כל הריונית מגלה להפתעתה שמי סופר בהריון חודשים בכלל, רק שבועות הריון נספרות על ידי הצוות הרפואי והאחיות, וחוץ מהחברות שדווקא מתעניינות באיזה חודש את, את הרופא זה לא ממש מעניין,

וטרימסטר, מה זה בכלל?
אם חודש הריון, שבוע הריון, וטרימסטר בהריון הם סינית עבורך הגעת לכתבה המתאימה שתסביר לך הכי ברור שיש איך ההריון שלך הולך להיספר, תשארי איתנו…

חישוב שבועות הריון

רוב הנשים שבהריון בפעם הראשונה מופתעות לגלות שהעולם המקצועי והרפואי בהריון בכלל לא מדבר על חודשי הריון, אלא יותר על שבועות הריון וטרימסטרים, למרות שתמיד אמא, הדודות והחברות מספרות על הריון בחודשים,(איזה חודש את? חודש שלישי… מוכר?)
פתאום בהריון נשים רבות מגלות שהן בכלל לא מבינות באיזה שלב הן נמצאות כשאומרים להן את שבוע ההריון שלהן, שבועות הריון? הן בכלל לא שמעו על זה קודם, ובכלל איזה חודש אני אם הגעתי לשבוע 16 למשל? ולכן חישוב שבועות ההיריון וההבנה איזה חודש אני בכל שבוע בהריון יכול להיות מאוד חשוב להמון נשים

חודשי הריון לפי שבועות

כל 4-6 שבועות הן חודש בחישוב הריון, לכל חודש בהריון חישוב מעט שונה, (לדוגמא החודש הראשון מחושב שיש בו 6 שבועות),

כדאי לדעת שישנם כמה גישות רפואיות לגבי החלוקה של החודשים מול כל שבוע בהריון, למה זה משנה לך? כי אם למשל את נמצאת בשבוע 27 להריון, ואת רוצה לדעת איזה חודש את אז אם תעשי גוגל ותבדקי יתכן שתמצאי תשובות סותרות,

במקום  אחד יכתוב לך שאת בחודש 6 להריון, ומקום אחר יכתוב שכבר התחלת את החודש השביעי, מה הנכון?
אם הרופאים בעצמם לא בטוחים כולם באותו דבר, איך נוכל אנחנו לומר מה הנכון? מה שבטוח נכון הוא שכל הרופאים מסכימים שהריון נמשך 40 שבועות, רק החלוקה באיזה שבוע עובר חודש הריון, וזה כבר פחות אמור לשנות.

יש משהו מקסים בחלוקת ההריון לפי שבועות, וגם אם אישה רוצה להבין “באיזה חודש אני” וזה ממש הגיוני ובסדר, עדיין כדאי לדעת שהמעקב אחרי ההתפתחות של ההריון לפי שבועות הוא מעקב נכון יותר ואמין יותר, ככה האישה יכולה לראות איך ההתפתחות של התינוק שבתוכה נעשית בהדרגתיות, ובשלבים, ותוכל לעקוב בהנאה אחרי העובר שמתפתח בתוכה בהריון.

שבועות וחודשי הריון

במשך 40 שבועות, וכ-9 חודשי ההריון את וגופך וגם נפשך עוברים שינויים, אין אישה בהריון שלא עוברת שינויים, זה טוב ומבורך, וחשוב. שימי לב לשינויים ועקבי אחריהם, ולמה זה חשוב?
א. אישה שעירנית לשינויים שחלים בה יכולה לשים לב לאיתותי אזהרה במקרה הצורך, תופעות שמחייבות פניה לעזרה רפואית למשל.
ב. המעקב אחרי שבועות וחודשי הריון יגרום לך ולבן זוגך (שתפי אותו בקביעות גם) מעורבות רגשית, ציפיה, התרגשות, וקשר רגשי חזק לקראת התינוק שיגיע עוד כמה זמן, וגם יחזק בינכם את הקשר הזוגי, שניכם מצפים למשהו משותף, לפרי בטן שיאחד אתכם.
ג. המעקב הקבוע אחר שבועות וחודשי הריון יעזור לך כאישה להבין מה עובר על גופך, תופעות לוואי שלא הכרת קודם ואולי את חווה אותם ומרגישה ש”משהו לא בסדר” למרות שהכל בסדר ואלו תופעות נורמליות, אל תפסידי, מלהיות בעיניינים רק מרוויחים, וחוץ מזה, יש הרבה הפתעות שהתינוק מכין לך לאורך שבועות ההריון שכדאי לך לדעת אותם.

שבועות הריון

כמה שבועות יש בהריון

כן, אז כבר הבנת שיש 40 שבועות בהריון, ובחודשים ההריון יוצא קצת יותר מ9 חודשים, בסיום תהליך ההריון צפויה הלידה, מתחילת ההריון תאריך הלידה המשוער הוא תאריך שידוע מראש,

אמנם בפועל מעט מאוד נשים יולדות בדיוק בתאריך המשוער (כ4%), אך עדיין הלידה אמורה להתרחש סביב התאריך הזה, יתכן מעט לפניו או מעט אחריו עד כשבועיים אחרי התאריך, הריון לאחר תאריך הלידה המשוער נקרא “הריון עודף”, בו האישה מגיעה לשבועות 41 להריון ושבוע 42 להריון,

אז אם תהיתן כמה שבועות יש בסוף, אז התשובה היא “לא ידוע מראש”, בהריון האישי שלך את לא תוכלי לדעת מראש כמה שבועות יהיו של הריון, אבל בסוף תדעי, אחרי הלידה כל אישה יודעת כמה שבועות היא היתה בהריון.

כמה שבועות יש בטרימסטר

טרי-מסטר אם תחלקו את המילה תגלו שאתם מכירות את המילה טרי (אם הגיה עיברית כבדה), באנגלית זו הספרה 3, ובעצם פירוש המילה טרימסטר הוא שליש, אם תחלקו את ההריון של 40 שבועות לחלוקה של 3 חלקים (התחלה, אמצע, סוף) תגלו שיש בטרימסטר כ13 שבועות בממוצע:
טרימסטר ראשון- שבוע 1 עד שבוע 13
טרימסטר שני- שבוע 14 עד שבוע 26
טרימסטר שלישי- שבוע 27 ועד סוף ההריון שבוע 40 (גם ההריון העודף נחשב בטרימסטר השלישי)

איך יכול להיות חודש של 4 שבועות?

בחודשי ההריון ישנם חודשים שיש בהם 4 שבועות, אם עושים ממוצע של כל חודשי ההריון מגלים שיש בכל חודש 4.3 שבועות, אבל לא סופרים את זה ככה, אלא לפי החלוקה של השבועות בצורה מסודרת.
גם ככה החלוקה של שבועות הריון קצת מסובכת ולא תמיד ברורה, יש חודשי הריון שיש בהם 6 שבועות, וכך יוצא שאם נראה לכם מוזר שיש רק 4 שבועות בחודש אחד של הריון תוכלו להירגע בכך שבסוף כשעושים ממוצע זה יוצא הגיוני דווקא.

שבועות הריון התפתחות העובר

כמה טרימסטרים יש בהריון

כמו שאמרנו, חלוקת ההריון לטרימסטרים בעצם תוחמת את כל תקופת ההריון ל-3 חלקים, התחלה, אמצע , וסוף, כל חלק בהריון נקרא טרימסטר, והוא מלווה בתופעות אחרות, ותחושות שונות, וגם בעיות אחרות או קשיים שמלווים את האישה ההריונית במהלך ההריון.

טרימסטר ראשון- שבוע 1 עד 13

הוא מוכר בעיקר בגלל התופעות של תחילת ההריון, הבחילות, ההקאות, העייפות, וכל מה שתחילת ההריון מביא איתו, זה השלב שבו ההריון נמצא בשלב החבוי, אם לא תספרי לא ידעו (אם לא תקיאי כמובן כל 3 שניות ותרגישי בחילות בוקר), בכל אופן הבטן עדיין לא יצאה בטרימסטר הראשון, ולך ולבן זוגך יש זמן לעכל את בשורת ההריון לבד באינטימיות עד שתרצו לספר על כך למשפחה וחברים.

טרימסטר שני- שבוע 14-26

אמצע ההריון נקרא טרימסטר השני, הבטן כבר יצאה אצל חלק מהנשים, אבל היא ממש בסדר, לא מציקה, לא מעיקה, הגוף לא מרגיש עדיין כבדות נוראית ואפשר לתפקד ממש “כמעט” כרגיל, זה השלב שמי שמכיר אתכם יודע כבר על ההריון, וגם סביר להניח שאתם יודעים אם אתם מצפים לנסיך או נסיכה, הטרימסטר השני של ההריון נחשב לתקופה הקסומה ביותר של ההריון, כיוון שהוא מתאפיין במעט מאוד יחסית לטרימסטרי האחרים, אין בו כמעט הרגשות לא נעימות או כאבים, וזה השלב להנות כל רגע מההריון שלך.

טרימסטר שלישי- שבוע 27 עד שבוע 40 (41+42+)

 הטרימסטר מאפיין את החלק השלישי והאחרון של ההריון, החלק שבו כבר מרגישים כבדות ועייפות, הבטן גדולה וגם מי שלא מכיר אותך יכול לראות בקלות שאת בהריון, בטרימסטר השלישי את כבר ממש יכולה להרגיש את העובר בתוכך זז ובועט, ויתכן מאוד שאת מרגישה חלק מהתופעות של סוף ההריון, שהרגליים כואבות (למשל), ואולי את רוצה לסיים כבר את ההריון הזה שלא נגמר מבחינתך, כדאי שתדעי שהלידה עכשיו קרובה מתמיד, הטרימסטר השלישי מסתיים בזמן הלידה, ולכן זה הזמן האחרון שבו את יכולה להיות בהריון ולהרגיש את התינוק שלך מבפנים, עוד מעט ויצא לאוויר העולם ותיפגשו פנים מול פנים.

איזה חודש אני

שבועות הריון לפי חודשים

וואוו שאלה את שאלה שאולי הכי נפוצה אצל נשים בהריון, “איזה חודש אני עכשיו?”, גם אישה שיודעת איזה שבוע היא נמצאת, לא מסתפקת במידע של איזה שבוע בהריון אני, אלא מרגישה שהיא חייבת לדעת איזה חודש,
אולי הכניסו לנו בחברה כל כך טוב לראש את החודשים, ששבועות הריון לא רוצים להכנס לשפת היום יום של ההיריון,
אם את ממש רוצה להבין איזה חודש את בכל שבוע בתרשים שלמעלה מופיע.

הריון הוא 9 חודשים או 10?

תמיד סיפרו לנו שהריון נמשך 9 חודשים, אך כבר הבנו  שהעובדה הזו היא לא ממש מדוייקת, אם תבדקו כמה חודשים נכנסים ב- 280 יום, תגלו שזה 9 חודשים ועוד מעט (כשבוע), ובנוסף אישה שיולדת מאוחר אחרי התאריך יכולה להכנס גם לחודש העשירי להריון, לא כדאי להילחץ, מומלץ מאוד לקוות שההיריון שלך יעבור בקלות, גם אם יהיה ארוך או קצר יותר.

 

אם אתם רוצים לדעת עוד על שבועות הריון, חודשי הריון, טרימסטרים, ועוד….

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !