נדודי שינה בהריון

נדודי-שינה-בהריון

עייפה ולא מצליחה להירדם, קמה באמצע הלילה או מוקדם בבוקר?

אספנו לך את הגורמים הנפוצים להפרעות ונדודי שינה בהריון ואת מה שאפשר לעשות על מנת לפתור אותם

מתי נדודי שינה בהריון מופיעים?

נשים רבות מדווחות גם בשלבים המוקדמים יותר של ההיריון, ברוב המקרים זה מתחיל בטרימסטר השני והשלישי של ההיריון מהסיבה שהבטן גדלה וגם כל תסמיני ההיריון המשפיעים על הגוף מתגברים

5 הגורמים המרכזיים לנדודי השינה

  • מתן שתן בתדירות גבוהה – תופעה שכיחה אצל נשים בהריון עקב גדילת הדם בגופך, הכליות מצטרכות לייצר יותר נוזלים על מנת לעבד את זרימת הדם שמגיעים לשלפוחית וגורמות לך לפעמים להתעורר על מנת להתפנות
  • שינויים הורמונליים – השינוי ההורמונלי והפיזיולוגי בגוף האישה בזמן הריון גורם לשינוי דפוס השינה, שינוים אלו יגרמו לנדודי והפרעות שינה גם לנשים שלא סבלו מזה אף פעם
  • התכווצויות ברגלים – אין הסבר חד משמעי לתופעה זו במהלך ההיריון, יש השערות כגון התעייפות השרירים עקב עלייה במשקל, התרחבות האגן או תנוחות לא נכונות במהלך השינה, בכל מקרה התופעה מפריעה לנו לשינה במהלך הלילה
  • חוסר נוחות – אחד הקשיים הגדולים ביותר הוא עניין הנוחות במיוחד כאשר הבטן גדלה ואין תמיכה הנדרשת לגוף, כמו כן לגוף נדרשת מנוחה מלאה וכאשר הוא לא מוצא אותה הוא מתחיל לחפש תנוחות שבהן הוא ישיג אותה
  • לחץ ודאגות – לחץ ודאגות והן משהו שתמיד משפיע על השינה שלנו, בזמן ההיריון אנו נוטות לדאוג לכל הקשיים שאנחנו יכולות לחשוב עליהם ולהיכנס ללחץ ןדאגות אשר גורמות לנו לבעיות שינה

5 דרכים להתמודד עם נדודי השינה

    • תזונה נכונה – לאכול בצורה מסודרת, ארוחות מזינות הכוללות את כל אבות המזון וחשוב לנסות להימנע ממתוקים וקפאין במהלך היום ובמיוחד בשעות הערב
    • סדר יום – השתדלי לשמור על סדר היום שלך כפי שהוא היה לפני ההיריון, כמובן שזה יהיה לפי היכולות שלך, אבל גם במצבים של קושי נסי לשמור לפחות על שעות התעוררות ושינה סבירות, מומלץ לא לבלות את היום במיטה ולפני שאת עולה למיטה לשינת הלילה
    • שינה נכונה – חשוב מאוד לתת תמיכה בחלקים בגוף כגון הגב, הרגליים והירכיים, אנו ממליצים על כרית הריון של חברת הריונית בצורת U אשר מעניקה תמיכה לחלקים אלה ותשפר את השינה בצורה משמעותית ותעניק לך תמיכה מלאה ומעטפת לכל הגוף
    • רוגע ונחת – שמרי על מחשבות רגועות ולא להיכנס ללחץ, על מנת לא לשכב במיטה ולהתחיל לדאוג בהקשר להריון תחשבי דברים טובים כי הלחץ והדאגה היא משהו שבטוח לא טוב להיריון

     

    • פעילות גופנית – כמו תמיד מועיל לנו לגוף, מומלץ להתייעץ עם רופא אם לא התחלת את הפעילות בתחילת ההיריון אבל פעילות גופנית במהלך ההיריון תועיל לך מאוד בהתמודדות עם נדודי השינה

שבועות הריון

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון