לוגו הריונית חדש
כרית הריון
שבוע 33

שבוע 33 להריון

0%
טרימסטר 2
חודש 8

7 שבועות ללידה המשוערת

טרימסטר שלישי

איזה יופי! הגעת כבר לשבוע 33 להריון, ההריון כבר ממש מתקדם לקראת לידה, את מזמן מרגישה את התינוק שבתוכך, ואפילו יכולה לראות את התנועות שלו מחוץ לבטן, ממש מרגש לחשוב על היצור המופלא שנוצר בתוכך.

 בשבוע 33 להריון, את תכירי מעט יותר את שריר רצפת האגן שלך, תגלי שלפעמים קשה לך לנשום (וזה הגיוני!), תמשיכי לעקוב אחרי התזוזות והתנועות של העובר שלך כשהוא בתוך הבטן (ממש כיף!), בנוסף תתחילי להכיר את המושג “דם טבורי” (אם לא הכרת קודם), ותכיני את תיק הלידה שלך כדי להיות מתוכננת בזמן,

מה קורה לך בזמן שבוע 33 להריון

שבוע 33, איזה חודש זה?

בשבוע 33 את נמצאת כחודש אחד לפני הלידה שלך, זאת אומרת בחודש 8 להריון, ובטרימסטר השלישי להריון, לא נשאר עוד המון זמן להיות בהריון, הלידה מתקרבת.

רצפת האגן בהריון-

דמייני בלון שהפתח שלו הפוך ונמצא כלפי מטה ובתוך הבלון הזה נמצא תינוק והפתח צריך להישאר סגור למרות יכולתו להתגמש ולהיפתח,

זה בעצם מה שקורה אצלך בגוף, רחם האישה סגור מכל הכיוונים מלבד ממקום פתח היציאה שהוא הנרתיק, והפתח נמצא מתחת לתינוק, ולמרות יכולתו של הנרתיק להיפתח כמו שקורה בלידה למשל, הפתח נשאר סגור וחתום כשהתינוק בתוכו, 

המצב הזה יכול להכביד על שרירי רצפת האגן, רצפת האגן חלשה יכולה להתבטא גם בבריחת שתן, והתופעה הזו שכיחה מאוד אצל נשים שעברו לידה, והיא ניתנת לטיפול על ידי תרגילי רצפת אגן (הנקראים גם תרגילי קגל KEGEL ) שנועדו לחזק את השרירים האלו,

בנוסף לאחר הלידה זכרי לבקש מרופא הנשים שלך הפניה לפיזיותרפיה לרצפת האגן, ולמה דווקא אחרי הלידה? כיוון שבמהלך ההיריון כשהשריר של רצפת האגן מתאמץ האפקטיביות של התרגילים מועטה.

איך רצפת האגן שלך משפיעה עלייך עכשיו בשבוע 33 להריון?
אם את מרגישה בריחת שתן, בעיקר במאמץ, בהשתעלות או התעטשות, זה בדיוק זה, בשלב זה אין לך מה להלחם עם השרירים, פשוט לבשי תחתוניות סופגות, ולאחר הלידה חזקי את השריר שנחלש.

קשה לנשום בהריון-

 נפח הדם שלך בגוף עלה ובטנך גדולה, ואת מתחילה להתנשף ממאמץ שלא היה לך קשה בעבר והריאות שלך מספקות אויר בהיקף הרבה יותר גדול יחסית למה שהיו רגילות לפני ההיריון, אל תדאגי הן יכולות לעמוד בקצב ולהסתדר ולספק לך חמצן כמה שאת ועוברך צריכים.

מעקב תנועות עובר-

המשיכי לעקוב אחרי תנועות העובר שבתוכך, ספרי 3 פעמים ביום לפחות , בכל פעם לפחות 3 תנועות בשעה, אם את לא מצליחה להרגיש, שכבי על צד שמאל ואכלי משהו מתוק, זה אמור לעזור לך לחוש את התנועות של העובר, אם את מרגישה שמשהו לא תקין או חוששת מסיבה כלשהי פני לבדיקה רפואית.

שבוע 33

המלצות לזמן שבוע 33 בהריון

שימור דם טבורי-

בשבוע 33 להיריון כבר יתחילו לעניין אותך בעניין שימור דם טבורי בלידה, מהו דם טבורי? ומדוע דווקא בלידה שומרים אותו? 
בתוך גוף האדם יש תאים שונים, תא שנמצא בעיניים אינו דומה לתא בלב, לכל תא באזור אחר יש תכונות אחרות ויכולות שמתאימות לאיבר בו הוא נמצא, אך ישנם תאים שנמצאים בגזע המח שלהם יש יכולת להפוך לכל תא אחר בגוף , תאי דם מגזע המח נמצאים בכמות מספקת בזמן הלידה וניתן לקחת אותם מחבל הטבור בזמן הלידה לפני שהדופק נפסק בו,

התאים האלו הוכחו כיעילים בעזרה למצבים רפואיים שונים, ישנם מחקרים שמראים שניתן לשמור את תאי הדם הטבורי לאורך זמן בהקפאה עמוקה, ישנם חברות מסחריות שונות שעושות את השירות הזה תמורת תשלום, חלק מהקופות משתתפות בעלות שימור הדם הטבורי, תלוי בכיסוי הרפואי שיש לך,
בנוסף, חשוב שתדעי שיש גם דעות נגד שימור הדם הטבורי, ישנם האומרים שאם לתינוק מתגלה בהמשך החיים בעיה כלשהי לפעמים הדם של עצמו מיום הלידה לא יעיל ויצטרך בכל מקרה לחפש תורם אחר, וכן לקיחת הדם מחבל הטבור בזמן הלידה,

ישנם דעות שסוברות שכדאי לתת לדם שבתוך חבל הטבור  להיכנס לתינוק שזה עתה נולד, שזה מה שהיה קורה אם לא היו מפסיקים את זרימת הדם בחבל הטבור כדי לקחת את הדם הטבורי.
מכיוון שיש דעות שונות בעניין, כדאי שתבררי עם עצמך ועם בן זוגך האם זהו צעד שאתם יחד אכן רוצים אותו עבור תינוקך או לא ומה מתאים לכם.

תיק לחדר לידה-

השבועות עוברים מאוד מהר, אם כבר הגעת לשבוע 33 בהריון כדאי שתביני שתכף ממש יגיע שבוע 36, שבו את כבר יכולה ללדת, אל תתני ללידה להפתיע אותך לא מוכנה, עכשיו זה הזמן האידיאלי לסיים קניות והערכויות עבור התינוק שלך, אם יש לך כבר עגלה, מיטת תינוק, ובגדים זה מעולה, רק אל תשכחי את ההכנה של התיק לחדר לידה, בתיק לחדר לידה ולאשפוז צריך להיות בעיקר:

  •  מסמכים- תוכנית לידה, מסמכים מזהים, מסמכים רפואיים 
  • בגדי החלפה- בגדים נוחים ומשוחררים לאחרי הלידה, כולל חזיית הנקה ותחתונים חד פעמיים, פדים, כפכפים, בגדים לתינוק לקראת השחרור 
  • אמצעי פנאי- מטען לנייד, חומר קריאה, חטיפים ונשנושים, שוקולדים.
  • למידע מפורט הרבה יותר מומלץ לקרוא בכתבה על תיק לידה

אומגה 3 בהריון-

תוספים וויטמינים הפכו להיות טרנד פופולרי בשנים האחרונות כדי להשלים את הצרכים התזונתיים של הגוף, בהריון את קרוב לוודאי נוטלת באופן קבוע מולטי ויטמין של הריון (או פרנטל, או פריג’נטלי תלוי בחברה המסחרית שבחרת בה) 

האומגה 3 פופולרית לא פחות, היא נהייתה מוכרת בזכות כך שהיא נמצאה עשירה במרכיבים שחיוניים לגוף, מחקרים הראו שאמא שקיבלה אומגה 3 בזמן הלידה העובר שבתוכה פיתח את מוחו וראייתו טוב יותר מעוברים אחרים, כמובן שאומגה 3 נמצאת בתוך אוכל שאת אוכלת, אכלי יותר דגים כמו סלמון, אמנון (מושט), זכרו שכדאי להמנע מדגים שמכילים כמות גבוהה של כספית כמו טונה למשל, ואפשר לקבל את הוויטמינים דרך כמוסות, כמובן שכדאי להתייעץ קודם עם הרופא שלך לפני קבלת תוספים, במיוחד בזמן הריון.

במישור הרוחני- שבוע 33 להריון

האם הרגשות יכולות להשפיע על העובר שבתוכך?
התשובה היא שבוודאי  שכן!
  בין האמא לתינוק יש חיבור חזק ועמוק, לא רק חיבור פיזי שהוא בתוך הרחם שלה, אלא גם חיבור רגשי ונפשי עמוק, העובר שלך מרגיש אם את שמחה / עצובה / כועסת / מאוכזבת ועוד…

שיפור ההרגשה שלך לא אמור להיות עבור העובר אלא עבור עצמך בלבד, לא צריך לשכנע אף אחד בעולם שכדאי לו להיות מאושר ולא ממורמר,

 איך אפשר להרגיש מאושרת וברת מזל כשלא תמיד הנתונים מסביבך הם האידיאלים לחיים מאושרים? ישנם הרבה עצות, אחת לדוג’, קחי דף ועט (או בנייד שלך בעידן של זמננו) ובכל יום תרשמי 5 דברים טובים שיש לך או שקרו לך היום, בהתחלה דעי שיתכן שיהיה לך קשה ויקח לך זמן, אך ככל שתאמני את השריר הרוחני הזה של מציאת חיובי בחייך יהיה לך הרבה יותר קל לשים לב אליו בהמשך.

אל תוותרי על ההרגל הזה של למצוא משהו טוב בחיים! זה יכול ללוות אותך הרבה בהמשך, ואפילו ההרגשה הטובה יכולה ללוות את התינוק שלך במשך חייו.

עובר בשבוע 13 14 15 להריון

מה קורה לתינוק שבתוכך

מערכת החיסון של העובר-

העובר שלך כבר מייצר לעצמו מערכת אוטונומית של נוגדנים, אמנם כרגע כל הנוגדנים שיש לו בגוף הם נוגדנים שהוא קיבל ממך, אמא, וגם כשיוולד, במהלך חצי שנת החיים הראשונה שלו הוא עדיין יהיה מוגן מהנוגדנים שקיבל ממך עוד מזמן שהיה בבטן,

גם לאחר הלידה אם תניקי, יעברו נוגדנים היישר מהחלב שלך אל התינוק ויגנו עליו ממחלות, אך בכל אופן מכיוון שהוא עצמו יהיה חשוף לעולם ולחיידקים מחוץ לרחם , הוא ילמד לפתח את מערכת החיסון שלו עצמאית בהמשך.

העובר גדל ברחם-

התינוק גדל ומתחיל לתפוס את כל חלל הרחם, ולכן מי השפיר יחסית מתמעטים,  זה בסדר ונורמלי לחלוטין לגיל ההיריון, עדיין יש לו עוד מקום לזוז, לבעוט להתהפך ובטח שהוא יכול למצוץ אצבע, והוא עושה את זה הרבה, בשבילו מציצת אצבע היא אימונים על רפלקס המציצה שיעזור לו מיד בלידה להתחיל לאכול,

בקרוב יהיה לו  יותר צפוף בתוך הבטן, אך עדיין נעים, זה לא מציק לו בשום שלב אלא אם כן מבחינה רפואית הוא במצוקה כלשהי המצריכה התערבות.

עצמות התינוק-

מערכת העצבים והעצמות של התינוק כבר חזקות דיים כדי לחיות מחוץ לרחם, מלבד עצמות הגולגולת של התינוק שנשארות רכות עד אחרי הלידה, מכיוון שבמהלך הלידה הראש לפעמים יש צורך שעצמות הגולגולת יעלו אחת על השניה כדי שהתינוק יוכל להוולד בהצלחה, בשנת חייו הראשונה של התינוק העצמות נסגרות במלואן.

העובר מזהה יום ולילה-

התינוק שלך שבתוך הבטן מתחיל להתנהג יותר ויותר כמו שתינוק שנולד, הוא יכול לזהות דרך בטנך (אפילו שהיא חשוכה עבורו) יום וגם לילה ,הוא גם יכול לזהות התנהגות קבועה שלך שקשורה ליום והלילה, כמו פעילות ביום ומנוחה בלילה, ולפי זה להתחיל ליצור לעצמו סדר יום מקביל, אמנם רוב הזמן הוא עדיין ישן, אך בהחלט חשוב שישן יתר בלילה ויהיה עירני יותר ביום.

בחירת שם לתינוק-

את כבר יודעת שאוטוטו התינוק או התינוקת שלך כבר יוולדו, אם עוד לא בחרתם כבר שם אתם מוזמנים לבדוק את מאגר השמות, שמות לבנות מהתנך מיועדים להורים שרוצים לקרוא שם יפה לבנות, ועדיין להשאר סביב המסורת היהודית, או שמות מיוחדים לבנות שמיועד להורים שרוצים לתת לבנות שלהם שמות של נשים שעשו הסטוריה בעולם, או פרצו דרך, או שמות שהם נדירים יותר,  ואם יש לכם בן אז שמות לבנים מהתורה יכולים אולי לעניין אתכם, כנסו ובדקו.



שבוע הבא- שבוע 34 להריון

שבוע קודם- שבוע 32 להריון

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !