לוגו הריונית חדש
כרית הריון
הקאות בתחילת הריון

הקאות בתחילת הריון

מתי מתחילים בחילות והקאות בתחילת הריון ובאיזה שלב בהריון הבחילות נגמרות,

מה זה היפראמזיס ומה הקשר להקאות+ בונוס 5 טיפים איך להתמודד עם בחילות והקאות בהריון

הריון נחשב בעיני אנשים רבים לתקופה חלומית ומהנה, מה לעשות שלמרות שהרבה נראות כך אולי, יתכן שאת לא ממש מרגישה את זה, ואולי אפילו ההיפך,

לפעמים הקאות בתחילת הריון יכולים להיות קשים וממש לא נעימים, אז אם את בהריון כדאי לך לקרוא את הכתבה הזו, אולי תצליחי להיפטר מזה ואולי לא, אבל בטוח שתוכלי לשפר את הרגשתך בזמן ההריון.

מהן בחילות והקאות בתחילת הריון?

בחילות בוקר הן הבחילות הראשוניות שלפעמים מבשרות את תחילתו של ההריון, נשים קמות בבוקר וכל מה שהן רוצות זה לרוקן את בטנן מהקאות, תחושת ההקאה בלתי נשלטת ולא נעימה בכלל, אמנם הבחילות וההקאות נקראות לרוב בחילות בוקר אך הופעתן אינה דווקא בבוקר, ההקאות בתחילת הריון יכולות לקרות בהחלט בכל שעות היממה.

למרות שבהחלט יש קשר בין קיבה ריקה להקאות בתחילת הריון,

הסיבה לבחילות והקאות בתחילת הריון אינה ברורה מספיק, יש הסוברים כי הורמוני ההריון הם אלו הגורמים לתחושות הבחילה שמלוות את תחילתו של ההריון.

הקאות בתחילת הריון

למי יש סיכוי גבוה להקאות בהריון

  • נשים שיש להן רגישות לריחות וטעמים– לפעמים בתחילת הריון יש נשים שמדווחות על התפתחות בחוש הריח שלהן, ריחות שמעולם לא הגיעו לאפן בכזו עוצמה מורגשות פתאום, והן יכולות להרגיש ממש כמו “כלב גישוש”, מה לעשות אבל הרגישות לריחות בהחלט עלולה לגרום להקאות בתחילת הריון, וגם לבחילות שלא תמיד אפשר להפסיק.
  • הריון תאומים או שלישיה- בהריון מרובה עוברים הרבה תופעות מורגשות יותר חזק, גם הקאות בתחילת הריון עלולות להתעצם ולהציק יותר בהריון של תאומים או שלישיה.
  • נשים שסבלו בעבר מבחילות והקאות-  בהריונות קודמים או לפני ההריון מי שחוותה כבר התקפי בחילות והקאות, אפילו בלי קשר להריונות עלולה להרגיש זאת שוב בהריון הבא במלוא העוצמה, זה כמובן לא וודאי, אבל סטטיסטית זה נכון.
  • גנטיקה- זה הזמן לבדוק היסטוריה משפחתית, איך היו ההריונות של אמא שלך? סבתא שלך? אחיות? האם גם אמא סבלה מבחילות והקאות בהריון?, אמנם לא ודאי שכל מה שעבר עליה יחזור אצלך, אך לגנטיקה יש השפעה עלינו, ואם קרובות משפחה שלך מדרגה ראשונה סבלו מבחילות והקאות יתכן שגם לך יהיו בחילות בתחילת הריון.
  • נטיה למיגרנות- נשים הסובלות ממגרנות יפתחו הקאות בהריון יותר מנשים אחרות
  • נשים הסובלות ממחלת ים- בימינו נסיעה ממושכת באוטו שמלווה בבחילות והקאות נקראת גם מחלת ים, נשים שנוטות להקיא או לסבול מבחילות במהלך נסיעה ממושכת עלולות לסבול יותר מבחילות והקאות בהריון.

מתי מתחילים הקאות בתחילת הריון?

בחילות והקאות יכולים להופיע כבר בשבועות הראשונים להריון, שבוע 6 להריון, זהו שבוע שלרוב נשים מתחילות להרגיש בחילות ולהקיא לפעמים בלי שליטה, יש נשים שהקאות הבוקר הן המבשרות להן על ההריון, ועוד לפני בדיקת ההריון החיובית הן כבר מבינות שהן בהריון, הסיבה לכך היא שהורמוני ההריון בשבוע זה כבר מספיק משמעותיים אצל האשה והם אלו שגורמים לה לתחושות האלו.

מתי זה אמור להסתיים ?

לרוב הנשים בחילות והקאות בתחילת הריון מסמלים את השליש הראשון של ההריון, ולכן כשנשים מגיעות לשבוע 13 או השבוע ה14 להריון התחושות של הבחילות נמצאות כר מאחוריהן לגמרי, והן אפילו נשכחו כבר  אך יש נשים שבחילות והקאות מלוות את כל ההריון שלהן, לא נעים, אך יחסית מעט נשים מספרות שזה מה שהן עוברות.

הקאה בהריון

מהו היפראמזיס גרבידרום?

זוהי תופעה (יש אומרים מחלה) של בחילות והקאות חמורות במהלך ההריון, נשים שסובלות מהיפראמזיס גרבידרום מספרות במצוקה לא קלה על הקאות שיכולות להיות גם 4 פעמים ביום ויותר, על בחילות קשות ותמידיות, ושכל ריח או מאכל עלול לגרום להן להתקף הקאה, נשים הסובלות מהיפראמזיס גרבידרום מאושפזות לא פעם בגלל התייבשות ונאלצות לקבל נוזלים לוריד בעירוי, ואם זה לא היה נשמע מספיק גרוע אז לרוב הסובלות מהיפראמזיס גם מרגישות סחרחורות במהלך היום, החדשות הטובות הן שהתסמינים חולפים או נהיים קלים משמעותית בשליש השני של ההריון.

בחילות והקאות בתחילת הריון- קלקול קיבה

אוכל יכול להיות גורם מרכזי לבחילות והקאות בתחילת הריון, כשבעצם אין שום קשר בכלל להריון, חשוב לשים לב לכללי התזונה בזמן הריון, ולא לאכול אוכל נא או מאכלים שעלולים לגרום להקאות , אמנם הסיכון לאכול אוכל מזוהם עלול לקרות לכל אדם, אך אישה בהריון נמצאת במצב עדין יותר והיא עלולה לקחת יותר קשה היחשפות לחיידקים או מאכלים עם זיהומים, ולכן כדאי מאוד לשטוף פירות וירקות היטב לפני האכילה, ולבשל טוב (well done) את המאכלים ובעיקר מאכלים שמקורם מן החי כדי לא להידבק בזיהומים וחיידקים כלשהם, אם תרצו כאן אפשר לדעת עוד על מה אסור לאכול בהריון.

הקאות הנובעות מאוכל עלולות להראות בהתחלה כמו בחילות בוקר, אך בהמשך ניתן להבחין שעלול להתפתח גם חום, כאבי ראש וכאבי גוף בין 24-48 שעות מזמן האכילה.

הקאות בהריון שלא קשורות להריון דווקא

נשים בהריון במיוחד בתחילת הריון עלולות לקשר כל תופעה ובעיקר בחילות לתחילת הריון, אך לא תמיד זו הסיבה לבחילות, ישנם סיבות נוספות שעלולות לגרום לבחילות והקאות, לרוב הם מלווים בסימנים נוספים שמתאימים להם, ולכן כדאי להיות ערניות ואם יש ספק לפנות לייעוץ מקצועי רפואי.

סיבות נוספות שיכולות לגרום לתופעה:

  • מיגרנות- לרוב מלוות גם בכאבי ראש, רגישות לרעש ואור ועלולות לגרום גם להקאות.
  • אפנדציט- דלקת התוספתן גם עלולה לגרום להקאות, ניתן לזהות אותה בכאבים חזקים במיוחד במותן ימין, וצריבה בשתן
  • אולקוס- וכיבי קיבה, הן מחלות קיבתיות הגורמות גם לבחילות והקאות.
  • אבנים בכיס המרה- לרוב מלווה בכאבים עזים בבטן, אך גם בחילות והקאות יכולים להיות תסמין.
  • רעלת הריון- אמנם לרוב מחלה זו עלולה להיות בסוף הריון ולא בתחילתו, אך חשוב להבחין שהקאות ובחילות עזות בתוספת תסמינים נוספים עלולים להחשיד גם ברעלת הריון.
  • גורמים פסיכולוגים-
    עומס רגשי כלשהו שקשור או לא קשור להריון, אך מעיק על האישה בתחילת הריון יכול להיות סיבה להרגשה לא טובה פיזית כמו בחילות ואפילו הקאות.
הקאות בתחילת הריון

עצות להקלה על בחילות והקאות בתחילת הריון

  1. רצוי לאכול ארוחות קטנות במהלך היום, לא להשאיר את הקיבה ריקה להרבה זמן– קיבה ריקה לחלוטין מפתחת חומציות ויש יותר בחילות והקאות, רצוי לנשנש או לקבוע ארוחות קטנות במהלך היום, אכילה מועטת לאורך היום יכולה להועיל רבות גם לצרבות בהריון.
  2. אכלו מזון יבש, כמו למשל קרקרים או טוסט נמצאו יעילים להפחתה בבחילות בוקר של נשים בתחילת הריון.
  3. הקפדה על שתיה מרובה– שתיה חשובה לגוף מאוד, בעיקר לאישה בהריון, ההתייבשות היא האויב הגדול של הבחילות וההקאות בתחילת הריון, כיוון שאישה שמקיאה הרבה עלולה להגיע להתייבשות וחוסר קיצוני בנוזלים, ואחד מתופעות ההתייבשות היא הקאות, כך שזה מחמיר יותר את התופעה… כדאי מאוד להקפיד על שתיה מרובה, ואפשר מעט למתק את השתיה כדי לא להקיא את הכל שוב ושוב.
  4. אל תתקרבי לריחות לא נעימים- בזמן הריון כל אישה תדע לומר אלו ריחות גרמו לה להקיא או אלו ריחות מפריעים לה, גם אם הריחות עד ההריון היו נעימים לגמרי, חוש הריח משתנה ונהיה מפותח מאוד, ריח שגורם לבחילה אל תריחי, אם נתקלת בו נשמי עמוק ולכי במהירות לשאוף אוויר צח זה יכול לעזור.
  5. הימנעי מאוכל חריף מידי או מתובל מאוד, או מטוגן, המאכלים האלו עלולים להחריף את הבחילות וההקאות בהריון
  6. תרופות- אם העצות הטבעיות לא עוזרות אפשר לפנות לרופא ולבקש תרופות קונבנציונליות שמותר לקחת בזמן הריון ומקלות על הבחילות וההקאות בתחילת הריון, גם רפואה טבעית יכולה לעזור רבות במניעת בחילות והקאות בהריון, כדאי לנסות.

תרופות להקלה על הקאות בהריון

התרופות שבדרך כלל ניתנות לנשים בתחילת הריון שמקלות על תסמיני בחילות והקאות הן:
1. דיקלקטין

2. פרמין

3. זופרן- תרופה שניתנת לרוב אם 3 התרופות הקודמות לא עזרו, ובטיחותה בזמן הריון עדיין בשלבי בדיקה, אך היא מאוד יעילה.

בחילות והקאות בתחילת הריון- מתי כדאי לפנות לרופא

כל אישה שמרגישה צורך לפנות לייעוץ רפואי צריכה לעשות זאת, במיוחד עם הבחילות וההקאות מלוות בתסמינים נוספים שעלולים להחשיד,
בכללי אם התחושה הכללית של האישה לא טובה, למרות שבדרך כלל הקאות בתחילת הריון לבד הם תופעה נורמלית ושכיחה בהריון אך אם כמות הפעמים שמקיאים היא מעבר לפעמיים ביום, אם יש סחרחורות, דפיקות לב מואצות, סימני התייבשות אחרים, או כל תופעה נוספת מלבד ההקאות, יש לפנות בהקדם לרופא.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !