לוגו הריונית חדש
כרית הריון
אסור לאכול בהריון

מה אסור לאכול בהריון

בזמן הריון לגוף יש חוקים חדשים שאת חייבת להכיר, בין היתר ישנם מאכלים שאסור לאכול בהריון ומזיקים לתינוק או לאמא , מה מותר לאכול ואין שום בעיה, גזרו ושימרו! נשים בהריון ובני זוגן חייבים לדעת את זה

למה יש מאכלים שאסור לאכול בהריון

לאשה בהריון (וגם בזמן ההנקה לאחר ההריון) מערכת החיסון רגישה יותר לחיידקים, ובזמן שנשים שלא בזמן הריון יכולות לאכול את אותם מאכלים אך הגוף שלהן מתמודד בקלות יחסית מול חיידקים מזיקים,

נשים בהריון עלולות להכניס את החיידקים האלו לגופן ולגוף התינוק שבתוכן, ויתכן שיגרם להן נזק קל או מחלה, זיהום,וכל מיני תופעות לא רצויות בהריון, ולכן לנשים בהריון ממש כדאי להקפיד על הנחיות התזונה ולהישמע לרופאים, ובזמן הריון לשים לב טוב מה אפשר לאכול ומה אסור לאכול בהריון.


ליסטריה- חיידק שעלול להמצא במאכלי חלב נגועים, עלול לגרום לזיהום ולהזיק לעובר, גם בדגים לא מבושלים.
טוקסופלזמה- חיידק שנמצא במוצרי בשר לא מבושל מספיק ,או בשר נא.

סלמונלה- חיידק זיהומי שעלול להזיק לאם או לתינוק, סלמונלה עלול להמצא בבצים לא מבושלות, או באוכל ישן.

מה אסור לאכול בהריון

אז מה אסור לאכול בהריון

ביצים לא מבושלות, או לא מטוגנות:
ביצים שלא עברו תהליך חימום, על ידי בישול או טיגון או אפיה, כמו למשל רטבים או קינוחים שמכילים ביצים שלא עברו תהליך חימום, אסורים לאישה בהריון, החשש העיקרי ממאכלים אלו הוא חיידק הסלמונלה שעלול להכנס לגוף האשה והעובר ולהזיק.

 חלב לא מפוסטר ומוצריו:
חלב ומוצרי חלב שלא עברו תהליך פיסטור, עלולים להכיל בתוכם חיידקים שיכולים להזיק, לא רק  לנשים בהריון, אך בעיקר בזמן הריון והנקה כשמערכת החיסון של הנשים חלשה יותר כדאי להקפיד על אכילה של מזון מפוסטר.

גבינות עובש, וגבינות שעברו תהליך יישון:
גבינות כמו רוקפור, קמבבר וברי למשל, וכן גבינות שמוחזקות בתוך נוזלים כמו צפתית, פטה ובולגרית, כיוון שחיידק הליסטריה עלול להימצא בתוכן, וחיידק זה עלול להיות מסוכן לנשים בהריון, ובכללי, בהריון רצוי לא לקנות גבינות ומוצרי חלב במעדניות, שלא תמיד שמירת ההגיינה וטריות המוצרים במעדניות היא מהקפדניות ביותר.

בשר ודגים לא מבושלים, או מבושלים חלקית:
בשר נא, או מבושל חלקית (לא בדרגת WELL DONE) אסורים לאכילה בזמן הריון, כמובן גם סושי שידוע לכל שבזמן הריון אסור לאכול, כדאי לשים לב אם אוכלים בחוץ במקום שחותכים באותו מגש גם את הבשרים או הדגים וגם את הירקות, החיידקים עלולים לעבור מהבשרים לירקות והפירות.

בשר ודגים מעושנים:
בשר או דגים מעושנים הם דגים שעברו תהליך כבישה והם בעצם לא עברו תהליך בישול בחום, ולכן נקניקים, נקניקיות ומוצרי בשר או דגים אחרים מעושנים אסורים באכילה, אם ממש בא לכן לאכול נקניק למשל, אפשר רק אם מחממים היטב את הנקניקים וכך החיידקים לא מחזיקים מעמד בחום.

מיצים סחוטים טרי מחנויות:
מיצים טבעיים או סחוט טרי שקונים בחנויות שונות ממש לא מומלץ לקנות, אם המכשירים של סחיטת הפירות לא נוקו כראוי או אם המיץ שנסחט מהפירות חיכה הרבה זמן בחוץ (מה שעלול לקרות בחנויות שמוכרות מיצים סחוטים) עלולים להתפתח בהם חיידקים לא רצויים להריון שלך, אם אתם מכינים בבית מיץ מפירות סחוטים צריך לשטוף את הפירות לפני הסחיטה, וכמובן לשתות מיד לאחר הסחיטה, כדי לא לאפשר לחיידקים להתפתח במיץ הטרי.

סלטים במעדניות או במסעדות:
אכילה במעדניות או במסעדות בהריון יכולה להיות מאתגרת לגוף של אישה בהריון, אמנם סטנדרטים של נקיון גבוהים מאפשרים אכילה במקום, אך לא תמיד ניתן לדעת מה רמת הסטריליות בהכנת האוכל במטבח, או עד כמה האוכל שמוגש לכם חיכה על המדף הרבה זמן, אכילת סלטים ובעיקר חומוס, או טחינה במעדניות או מסעדות עלולה לגרום לגרום לכן זיהום או כניסת חיידקים, אם אתן ממש אוהבות אפשר לקנות סגור מהקירור, או להכין בהכנה ביתית.

אלכוהול:
אלכוהול הוא מוצר שאסור לחלוטין בזמן הריון להכניס לגוף, נשים בהריון לחלוטין לא אמורות להכניס לתוכן אלכוהול, גם בכמות קטנה הוא עלול להזיק, ולכן עם כל הקושי שאולי יש לנשים שרגילות לשתות יין, בירה, או כל סוג אחר של משקה אלכוהולי, בהריון הגוף לא יכול להכניס לתוכו אלכוהול ולפרק אותו בלי להזיק לתינוק, אם לא שמעתן על תסמונת האלכוהול העוברי, זו תסמונת שתוקפת עוברים שנחשפו לאלכוהול במהלך ההריון.

אסור לאכול בהריון נא

אלו מוצרי אוכל יש להגביל ולהפחית בהריון

 קפאין:
לקפאין השפעה חזקה על הגוף, הקופאין גם יכול להשפיע על העובר שבבטן, שתיית משקאות שמכילות קופאין אינן אסורות לחלוטין אלא צריך להגביל את הכמות כיוון שכמות גבוהה מידי  בדם היא המזיקה לגוף, ולכן אין לשתות קפה מעבר ל1-2 כוסות ליום, וכן להגביל שתיית תה שמכיל קופאין לעד 4 כוסות ביום, וכמובן לא משקאות אנרגיה שמסומנות עם כמות קופאין גבוהה מאוד.

דגים:
עם כל זה שדגים מכילים אומגה 3 והם בעצם ממש בריאים לגוף ומותרים באכילה בזמן הריון (כמובן שצריכים בישול כראוי), אך עדיין יש צורך להגביל את כמות הדגים ללא יותר מ2 מנות דג לשבוע, ישנם דגים שאסורים כלל כיוון שמכילים הרבה כספית, אך אלו לרוב דגים שאינם כשרים למקפידים על מזון יהודי כשר (דג חרב, כריש, מקרל…) 

תחליפי סוכר:
אולי זה נשמע מוזר שסוכר אין בעיה לאכול ודווקא תחליפים כן, אבל חשוב שתדעו שבתוך תחליפי סוכר ישנו מרכיב שאסור לאכול בכמות גבוהה, ולכן אשה בהריון שאוכלת או שותה מוצרים ממותקים בתחליפי סוכר חשוב שתשים לב שהיא צורכת כמות קטנה ומוגבלת על פי ההמלצות.

אוכל ישן, או לא טרי-
אוכל ששכב מספר ימים בקירור, או היה מבושל ומוכן על המדף, האוכל מתחיל להתיישן ונוצרים חיידקים, גם ללא הריון אוכל ישן עלול לגרום לכאבי בטן וקלקולי קיבה, אך בזמן הריון הגוף רגיש לחיידקים, ומאוד כדאי לשים לב שאוכלים רק אוכל טרי, ולא כזה שנשמר ואוחסן במשך זמן ממושך.

אלכוהול בהריון

אז מה מותר לאכול בהריון ?

אחרי כל הרשימות מה אסור לאכול בהריון מקווים שלא התבלבלתם, וכדאי מאוד להירגע ולדעת שבעצם רוב המזון הוא מותר, וכמו בכל זמני החיים אכילה בריאה ומאוזנת היא החשובה ביותר,

מוצרי חלב-
מותר לאכול גבינות רכות או גבינות קשות שעברו תהליך פסטור, כמו גבינה לבנה, גבינת שמנת, קוטג’, מוצרלה, ריקוטה, גבינה צהובה, ועוד… גם חלב מפוסטר, יוגורט, ושמנת, וכמובן גם גלידה מותר בהריון (מקווים שנשמת לרווחה)

ביצים-
מבושלות, מטוגנות, אפויות, או שעברו תהליך חימום כלשהו מותרות באכילה

בשר ודגים-
בשר ודגים שעברו תהליך בישול טוב, ולא נשארו בדרגת “נא” ניתנים לאכילה, אפילו סושי ניתן לאכול עם הדג שבתוכו התבשל כראוי, בשרים שעלולים להיות בעייתים בעיקר הם בשרים קרים, שעברו תהליך יישון ולא בישול בחום, כמו נקניקים למשל.

אלרגיה בהריון
אם את חוששת שהתינוק עלול להיות אלרגי לאוכל כלשהו, את יכולה להיות רגועה, כל עוד התינוק בתוכך הוא לא מפתח אלרגיות לאוכל, אם את אלרגית למאכל מסויים כמובן אל תאכלי אותו בשום אופן, גם חשיפה מוקדמת לאלרגנים כדי שאחר כך לא יהיה אלרגי למאכל כלשהו לא יעילה כל עוד התינוק בתוך הבטן, (לפחות לא נמצא הוכחה ליעילות).

לסיכום, מה אסור לאכול בהריון

 כדאי לאכול כמה שיותר פחמימות מורכבות, כדי לשבוע וגם לתת לגוף אוכל מזין, כדי להקפיד על אכילת חלבונים, שומנים, וקטניות, וכן מוצרי בשר וחלב, לצמחוניות ולטבעוניות שביננו חשוב לציין שהגוף זקוק לתוספות או תחליפים שיעזרו לו לעבור את תקופת ההריון ללא חסרים משמעותיים. וכמובן שאל תחסכו מעצמכן ירקות ופירות בשפע, מותר לכן, תחגגו על זה.

אם מעניין אתכן לדעת עוד על הריון ומה קורה בכל שבוע משבועות ההריון, מוזמנות להכנס ולגלות עולם מרתק.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !