לוגו הריונית חדש
כרית הריון
תוכנית-לידה

תוכנית לידה

אמרו לך שאת צריכה לכתוב תוכנית לידה?

חיפוש מהיר ברשת יביא אותך לרשימות מוכנות של בתי החולים השונים, שבהן תסמני מבין אפשרויות קיימות איך את רוצה שתהיה הלידה שלך. אפידורל כן או לא, להימנע מזירוזים, חתכים יזומים ופרוצדורות רפואיות שונות, ביות חלקי או אפס הפרדה ועוד אפשרויות שונות שמפרטות את תסריט הלידה שאת רוצה שיהיה. 

לידה היא אירוע לא צפוי.

אנחנו לא יודעים מתי היא תתחיל, כמה זמן היא תימשך ומה תפגשי בדרך. יש את התוכניות שלנו ויש את החיים.
יתכן ותגיעי לחדר לידה עם פתיחה מתקדמת ולא תספיקי לקבל אפידורל, יתכן ופינטזת על לידה טבעית שאת רובה תעבירי במקלחת ללא פרוצדורות רפואיות ותפגשי צוות שלוחץ על זירוז כי הלידה לא מתקדמת בקצב שמספק אותם. 

איך כותבים תכנית לידה טובה?

זמן –
כתיבה של תוכנית לידה טובה לוקחת זמן. כדאי להתחיל לכתוב את תכנית הלידה מספר שבועות לפני מועד הלידה המשוער. בזמן הזה תוכלי ללמוד על תהליך הלידה, הפרוצדורות והנהלים השונים בחדרי הלידה באזור המגורים שלך. בזמן הזה תוכלי להבין מה חשוב לך ולשנות ולדייק את תוכנית הלידה בהתאם. 

תקשורת עם המלווים – במידה ואת לפני לידה ראשונה ואת לא יודעת למה לצפות, תשאלי את עצמך האם יש לך חששות מהלידה, מהם החששות האלה ומה יכול לעזור לך להתמודד איתם. מה את צריכה מהמלווים שלך ומהצוות בחדר לידה כדי להתמודד איתם בצורה טובה.

למשל: יולדת שליוויתי חששה שזה יחליש אותה אם המלווים שלה והמיילדת יציעו לה אפידורל. אז היא הכניסה לתוכנית הלידה בקשה שלא יציעו לה משככי כאבים רפואיים. 

ואם את לפני לידה חוזרת, חשבי מה היה חסר לך בלידה הקודמת (כדי להבין מה לעשות הפעם אחרת) וגם מה עבד טוב (כדי להבין מה לשמר).

אווירה בלידה –
תתייחסי בתוכנית הלידה לאווירה שאת רוצה שתהיה בחדר הלידה, כיצד חשוב לך להרגיש בלידה. כיצד את רוצה שיתייחסו אליך ולמלווים שלך. את רוצה לקבל מידע מפורט על מצבך או אולי מעדיפה לדעת כמה שפחות. האם את רוצה שיבקשו ממך אישור לפני כל פעולה ויסבירו את הנחיצות שלה, גם אם היא חלק מהנוהל. אלה דוגמאות לדברים שלא תלויים בתסריט לידה כזה או אחר. זכותך שיקיימו אותם ללא קשר לדרך שבה מתפתחת הלידה, עם פרוצדורות רפואיות או בלעדיהן.

קצר ותמציתי –
תוכנית לידה קצרה ותמציתית, שכתובה בצורה מכבדת, תגייס את המיילדת והצוות לקרוא אותה ולמלא את רצונך. למיילדת, נחמדה ככל שתהיה, אין זמן לקרוא מגילות ארוכות. וזכותך שיתייחסו אליך ויכבדו את הבקשות שלך, אבל אף אחד לא אוהב שנותנים לו הוראות.

ועצה אחרונה אך לא אחרונה בחשיבות
תיגשי לכתיבת תוכנית הלידה בהבנה שהיא נועדה קודם כל בשבילך, ללמוד על הלידה, לדייק מה חשוב לך, מה עלול להפריע לך ומה יכול לעזור. תוכנית הלידה נועדה לעודד תקשורת בינך לבין המלווים והצוות שתפגשי בחדר הלידה.

לכן, אל תסתפקי בכתיבת תוכנית הלידה והגשתה למיילדת. יצירת קשר עם המיילדת ושיחה איתה בגובה העיניים היא הדרך הטובה ביותר לגייס אותה לשמוע מה חשוב לך ולעשות ככל יכולתה למלא את מבוקשך. 

לסיכום

  • הלידה היא אירוע לא צפוי ולכן תוכנית לידה טובה תכלול התייחסות לדרך שבה אני רוצה שדברים יתנהלו בחדר הלידה, גם אם הפנטזיה שלי ללידה לא תפגוש את המציאות. תקדישי זמן ללמידה ודיוק של הדברים עבורך, תדברי על הדברים הם המלווים שלך עוד לפני הלידה, תתייחסי לאווירה שאת רוצה שתהיה בחדר הלידה ולדרך שבה את רוצה שיתייחסו אליך ותזכרי שתוכנית לידה לא מחליפה יצירת קשר ושיחה עם המיילדת והצוות. 

מאחלת לך ולמלווים שלך חווית לידה טובה ומחזקת ♥

שלומית מרקוביץ’ – עו”ס, דולה, הכנה ללידה, הנקה, עיסוי תינוקות, מנחה קבוצות לאימהות אחרי לידה.

טלפון 058-4062400

אתר www.derech-leida.co.il

פייסבוק – דרך לידה ; קישור – https://www.facebook.com/derech.leida

אינסטגרם –  @derech.leida

תוכנית לידה לדוגמא

בתי יולדות שונים מפרסמים דוגמאות או טופס שאותו רוצים שיולדת שמעוניינת לרשום תוכנית לידה תכתוב מראש:
כדאי לשים לב למה שבתי החולים כותבים, צרפנו לכן קישורים לכמה טפסים לתוכנית לידה מבתי חולים שונים בארץ.

הרמב”ם- טופס תוכנית לידה

בית חולים ליס ליולדות

בית חולים שיבא

בית חולים וולפסון

גם אם תגיעו אם טופס תמציתי וממוקד משלכם, יקבלו אתכם בחדרי היולדות לרוב בברכה,
לא כל בתי החולים בארץ פרסמו טופס שבו אפשר לתכנן לידה, וכמובן שאפשר לקרוא איך אמור להראות טופס כזה, ולהבין מה הכי חשוב לכם בלידה הקרובה, ואז למלא מסמך שמותאם לכם.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !