לוגו הריונית חדש
כרית הריון
סכרת הריון תסמינים

סכרת הריון תסמינים

איך תדעו אם יש לכן סכרת הריון? 
חשוב לדעת תסמינים לסכרת הריון, ובנוסף לעשות את כל הבדיקות גם אם אין תסמינים,
הבדיקה המתאימה היא העמסת סוכר, אל תישארו מחוץ לעניינים,
זה מתוק אך עלול להיות מסוכן

מה זה סכרת הריון

סכרת הריון היא מחלה הנגרמת בזמן הריון, לפעמים עצם ההריון הוא זה הגורם לסוכרת, במהלך ההריון הגוף מפריש הורמונים רבים, חלק מההורמונים גורמים לתנגודת לאינסולין, (מצב שבו האינסולין שמופרש מהלבלב על מנת לפרק סוכרים לא מצליח לפרק את הסוכרים)

וברגע שיש לאינסולין קושי לפרק את הסוכר בגוף ורמות הסוכר נשארות גבוהות גם לאחר שסיימו לפרק את האוכל, זה מצב של סכרת הריון.

איך נגרמת סכרת בהריון

סכרת הריון היא סכרת השונה מסוכרת סוג 2 רגילה, כיוון שסכרת הריון היא מחלה שמופיעה בזמן הריון, ברוב המקרים הסוכרת הריון מסתיימת לאחר הלידה, וגוף האישה חוזר לפרק את הסוכרים בדם בצורה יעילה,

 הודעה חשובה דרך אגב- נשים שחלו בסכרת הריונית נמצאות בסיכון גבוה לפתח שוב בהריונות הבאים סוכרת הריון, וכן גם לאורך זמן סכרת הריון מנבאה בסיכוי יחסית גבוה היתכנות לסוכרת שאחר כך ממשיכה עם האישה, ולכן כדאי להמשיך גם לאחר הלידה להקפיד על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית.

סימנים לסכרת הריון

האם אפשר למנוע מראש

לפני שמתחיל סכרת הריון לא ניתן תמיד לצפות מראש שזה מה שיקרה, אך מראש כן ניתן להתחיל קיום אורח חיים בריא, 

הקפדה על פעילות גופנית מתונה וקבועה, ואכילה של ארוחות סדירות ומזינות לאורך היום, אם יש לך עודף משקל או אם במשפחתך יש נטיה לסוכרת, יש לך סיכוי גבוה ללקות בסכרת הריון נסי כמה שאפשר בזמן ההריון לרדת במשקל באופן מבוקר עם ליווי דיאטנית מוסמכת,

 כל הפעולות האלו אינם יכולות למנוע בוודאות את סוכרת ההריון אך הן בוודאות מקלות על התסמינים, ומאחרות את תופעות הלוואי כל עוד המחלה בשלבים התחלתיים

סכרת הריון תסמינים

תסמינים לסכרת הריון מגיעים לרוב כבר בשלבים מתקדמים של המחלה, בהתחלה לפחות,  בסכרת הריון התסמינים לא תמיד מורגשים, אך בהמשך עלולים לצוץ הרגשות נלוות, ובכל מקרה אישה שאובחנה על פי בדיקת העמסת סוכר כחולת סכרת הריונית חשוב מאוד שתשים לב לתסמינים וגם תפעל על פי המלצות הרופאים והדיאטנים.ת

הסימנים של סכרת הריון הם:

  • צמא ותחושת יובש בפה לאורך כל היום, וגם בלילה עד כדי התעוררות מצמאון מספר פעמים בלילה כדי לשתות

     

  • תחושת עייפות כללית גדולה מאוד בעיקר לאחר אכילה, ובעיקר לאחר אכילה של פחמימות או אוכל מתוק, תחושת העייפות הזו נגרמת כיוון שהגוף מתקשה בהורדת ערכי הסוכר לאחר הארוחה, ובינתים יכולים להיות אפילו תחושות עילפון מרוב עייפות, זה לא עייפות של רצון לישון, אלא מזכיר יותר חולשה גדולה, שלא מאפשרת תפקוד אלא רק רצון לישון.

     

  • צורך לתת שתן בתדירות מאוד גבוהה , יכול להיות המון פעמים ביום וגם לאורך כל הלילה הרבה התעוררויות לשירותים, שתן בתכיפות גבוהה מאוד עלולה גם להראות על דלקת בשתן, אך בדלקת בשתן לרוב נתינת שתן מלווה בצריבה או בכאב ובסכרת הריון זה ללא כאב, אך הבילוי התכוף בשירותים הופך להיות מטרד.

     

  • סוכר גבוה בדם הוא מצע נוח לפטריות להתפתח בגוף, ולכן נשים עם סוכרת הריון לרוב סובלות יותר מפטריות בנרתיק, או פטריות ברגליים.

     

  • במצב היפו של סכרת הריון (שרמת הסוכר נמוכה מידי ) התסמינים עלולים להיות הזעה, בלבול, חולשה פתאומית עד כדי עלפון, רעב . מצב היפו הוא מצב מסוכן אפילו יותר לפעמים מהיפר (עודף) של סוכר בדם.
סכרת הריון סיכונים

סכרת הריון סיכונים

  • עובר גדול מידי , מעל 4 ק”ג יכול להוות סכנה לקראת הלידה, כיוון שיכולתו לעבור בתעלת הלידה בלי “להתקע” עלולה להיות בספק, ולכן נשים עם עוברים במשקל גבוה מידי עלולות ללדת בלידה עם התערבות מכשירים כמו וואקום, מלקחיים, או לפעמים ממליצים מראש כשהעובר גדול מידי על לידה בניתוח קיסרי

     

  • הריון עם סוכרת הריון לא מאוזנת,  עלול לגרום לגוף האישה רעלת הריון, ויתכן שרעלת הריון תגרום ללידה מוקדמת מידי, לפני שהתינוק והריאות בשלות לצאת לאוויר העולם, כך שעלול להגרם נזק לתינוק אם יוולד לפני הזמן

     

  • נשים שסובלות מסוכרת הריון לא מטופלת או לא מאוזנת עלולות לגרום נזק לבבי לעובר, עוברים שחווים התקפי היפו עלולים לפתח מום לבבי או אפילו יכול להגרם לעובר דום לב, ולכן כדאי לא לזלזל בהוראות הרופאים ולהישמע גם אם זה לא קל ולשמור על תזונה ועל טיפול.

    סוכרת הריון עלולה לגרום לסיבוכים גם לאחר הלידה, עלול להגרם תינוק שנולד עם רמות נמוכות או גבוהות מידי של סוכר, וכן צהבת ילודים, וגם בעיות נשימה, סיבוכים אלו קשורים ישירות לרמות הסוכר של האם בזמן סוכרת ההריון, ככל שרמות הסוכר גבוהות יותר כך הסיבוכים אחרי הלידה נצפו יותר.

סכרת הריון תפריט

סכרת הריון תפריט

  • אישה שהתגלתה כסובלת מסוכרת הריונית לרוב תתבקש להיות במעקב צמוד של רופא/ת נשים להריון בסיכון, ומעקב של דיאטן/ית (עדיפות למומחים בתזונה לסכרת הריון) 

    בתחילה ינסו לאזן את רמות הסוכר של האשה על ידי שינוי תזונה, ותוך כדי יהיה צורך לבדוק את רמות הסוכר בדם (בדיקה עצמאית על ידי האישה עם מכשיר קטן לבדיקת סכרת שנותנים לסכרתיים), בדיקת הסוכר תעשה לפני האוכל וכן שעה או שעתיים לאחר הארוחה (לפי ההוראות של הרופא).

    אם הסוכרת תהיה מאוזנת לאחר ההקפדה על התזונה זה מעולה, ורק צריך לעקוב ולהשאר במעקב עד סוף ההריון כיוון שככל שההריון מתקדם והעובר גדל לגוף קשה יותר לפרק את הסוכר.

    נשים שרמות הסוכר שלהן יהיו גבוהות מידי גם לאחר שינוי תזונתי, או נשים שלא יצליחו להתמיד במשטר התזונתי ויאכלו “לפעמים” פחמימה או סוכר, יצטרכו ככל הנראה שימוש בתרופות להורדת הסוכר, או על ידי לקיחת כדורים או על ידי הזרקת אינסולין ישירות לדם, מה שהרופא המטפל ימליץ עבור כל מטופלת ונתוניה האישיים, אך הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא שרמות הסוכר חייבות להיות מאוזנות כל הזמן! מדובר ממש במצב שעלול לסכן את חייו של העובר, כדאי לקחת את הנושא בכל הרצינות הראויה וממש להיות “על זה”.

עצה להמשך הדרך

  • אם אתן מרגישות תסמינים שעלולים להזכיר לכן את תופעות סכרת הריון שכתבנו כאן, או אם הגעתם לשבוע 24-28 אתן צריכות לעשות את בדיקת סכרת הריון גם אם אין לכן שום תסמינים, מאחלים לכולן הריון בריא וכיפי, ולא מתוק מידי.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !