לוגו הריונית חדש
כרית הריון
העמסת סוכר 50

העמסת סוכר 50

מה זה העמסת סוכר? למה צריך לבדוק בהריון העמסת סוכר 50 גרם? ומה יכול לקרות אם התוצאות יוצאות לא טובות, הכל על הבדיקה אולי הכי חשובה במהלך ההריון שלך…

למה בודקים העמסת סוכר?

חלק מהנשים בהריון ינטו לפתח תנגודת לאינסולין במהלך ההריון, תנגודת לאינסולין זה בעצם קושי של הגוף לפרק סוכר באופן יעיל לאחר האכילה, יש נשים שירגישו כבר משלבים מוקדמים תסמינים לסכרת הריון, כדאי להיות עירניות לנושא, מכיוון שהגוף של האישה גדל יחד עם התינוק המתפתח, יש יותר דם בגוף וקשה לפרק אותו ביעילות, וזה משפיע ממש על האישה והעובר.

בעצם כל אוכל מכיל סוכר כלשהו (אנרגיה), רמות הסוכר משתנות כמובן לפי סוג המאכל, בהריון כשיש לגוף קושי לפרק את סוכר העודף ולהחזיר את הגוף למצב של סוכר מאוזן, הדבר עלול להיות גרוע לאישה ההריונית וגם מסוכן לעובר, ולכן לא כדאי בכלל לזלזל, בדיקת העמסת סוכר 50 היא בין הבדיקות החשובות ביותר בהריון.

העמסת סוכר 50 מ"ג, בדיקת סקר, מה זה אומר?

יש נשים שהסיכוי שלהן גבוה יותר לפתח סוכרת הריון כמו למשל נשים עם היסטוריה משפחתית של סוכרת הריונית, או נשים הסובלות מעודף משקל, או נשים שבעבר כבר סבלו מסכרת הריונית,
לנשים אלו לרוב רופא הנשים ידלג על בדיקת הסקר וישלח אותם לבדיקה המדוייקת יותר הנקראת העמסת סוכר 100 מ”ג.
בדיקת העמסת סוכר 50 לעומת זאת נעשית אוטומטית לכל הנשים בהריון,  כדי לסקור בכל אוכלוסיית ההריוניות, מכיוון שהתוצאה של סכרת הריונית יכולה להיות כל כך בעייתית ואפילו מסוכנת מנסים לא לפספס שום הריון שבו עלול להתפתח סוכרת הריונית.

סוכר גבוה תוצאות

סוכר גבוה מדי בהריון עלול להשפיע על האם והעובר: 

  • סוכר גבוה או נמוך מידי חולשה קיצונית עייפות בלתי נשלטת, בעיקר אחרי אוכל של קמח לבן או עתיר סוכר
  • “לשון יבשה”- צימאון תמידי קיצוני כל הזמן, גם לאחר ששותים, כולל התעוררויות בלילה
  • השתנה מרובה- צורך לתת שתן מספר רב של פעמים גם ביום וגם במהלך הלילה.
  • כאבי ראש עזים 
  • קנדידה בנרתיק, (פטריה) גורמת לתחושה של גרד לא נעים, ועלולה גם לגרום לפגיעה בכליות
  • הפגיעה בעובר מתבטאת בעובר גדול מדי, בעקבות הסוכרת ההריונית התינוק עלול להיתקע בתעלת הלידה, ולכן עוקבים במעקב צמוד אחרי גודל העובר ומצבו הרפואי בתוך הבטן.
  • סוכר לא מאוזן של האם עלול לגרום לקות בתפקוד הלב של העובר, נפילות סוכר משמעותיות עלולת לגרום גם לדום לב עוברי.

איך בודקים העמסת סוכר 50?

לפני הבדיקה-
בימים שלפני הבדיקה אין צורך לשנות משהו בהרגלי אכילה, להיפך, ככל שתאכלו יותר באופן “טבעי” על פי ההרגלים שלכם, כך יהיה קל לבדוק האם הגוף עומד בעומס הסוכר או לא.

בבוקר הבדיקה כשעה לפני הבדיקה רצוי לאכול ארוחה קלה ולא עם סוכר (פרוסה מחיטה מלאה עם גבינה למשל) , שימו לב שברוב קופות החולים צריך לקבוע תור לבדיקת העמסת סוכר מראש, כדאי להביא איתכם לבדיקה חצי לימון.
במהלך הבדיקה-
כשתגיעו לבדיקה עם הפניה, תצטרכו לשתות 50 גר’ סוכר ענבים מהול בכוס מים, זה מאוד מתוק עד כדי בחילה, טפטוף של כמה טיפות לימון מאזן את הטעם המוגזם של המתיקות ויאפשר לכן לשתות את המשקה הסוכרי כאילו זה מיץ מתקתק.
לאחר שתיית המשקה אסור לשתות או לאכול , ירשו לכן להרטיב את השפתיים אולי אם תהיו צמאות, וגם תצטרכו לשבת במנוחה במשך שעה, (שתיה או התעמלות אפילו קלה משפיעים על רמת הסוכר בגוף ועלולים לגרום לבדיקה לתוצאה לא אמינה)
לאחר כשעה תדרשו לתת בדיקת דם.
וזהו, סיימתם את הבדיקה, התוצאה תגיע לרוב באותו היום, מקסימום יום למחרת.

בדיקת העמסת סוכר 50

מה התוצאה של העמסת סוכר

התוצאה של העמסת סוכר אמורה להיות לאישה בהריון עד 100 ואז התוצאה של הבדיקה נקראת תקינה,(הטווח של הנורמה יכול להשתנות בין קופות חולים), עד ערך של 140 לרוב עדיין נקראת תוצאה תקינה, אם התוצאה של הבדיקה יצאה מעל או מתחת ל 70 תידרש בדיקה נוספת של העמסת סוכר 100 מ”ג שיהיה אפשר לקבל תוצאה מדויקת.

איך התוצאה של הבדיקה משפיעה עליך?

במידה ותוצאת בדיקת העמסת סוכר 50 מ”ג יצאה בטווח הנורמה לא תהיה משמעות גדולה לתוצאה, ותוכלי להמשיך את ההריון כרגיל גם אם את רגילה לאכול חפיסת שוקולד קבוע לארוחת צהרים (זה לא בריא אולי וגם משמין, אבל זה לא סכרת הריונית, ואפשרי עבורך לאכול כרצונך)

אם תוצאת הבדיקה יצאה לא תקינה, והערכת את העמסת סוכר של 100 מ”ג שגם היא יצאה לא תקינה, תצטרכי לשנות את התזונה שלך החל מרגע הגילוי ועד לסוף ההריון, לטובתך, ולטובת בריאות העובר שבתוכך.
אישה שהתגלתה כסוכרתית בהריון נדרשת לעבור מעקב קפדני יותר ב”הריון בסיכון”, במקביל נדרש מהאישה לעשות שינוי תזונתי מיידי ולהוריד בתזונה כל מרכיב סוכרי או המורכב מקמח לבן, ישנם מקרים שבהם רמות הסוכר בדם גבוהות מאוד והמצב הרפואי מחייב טיפול תרופתי להורדת רמת הסוכר בדם. ליווי של תזונאית מתמחה בסוכרת הריון יכולה מאוד להועיל (ואפילו הכרחי) כדי להבין את הכללים הרבים.

מידע נוסף- מקופות החולים בישראל

אם בדיקת העמסת סוכר 50 גרם עדיין מסקרנת אתכן, או שיש לכן צורך לבדוק עוד מידע ספציפי, אספנו עבורכן את מה שש לקופת החולים שלכם לומר על הבדיקה הזו, 
4 קופות החולים הישראליות הן:

כללית, מאוחדת, מכבי, לאומית
הקליקו על שם הקופה ויפתח לכם מידע נוסף שרלוונטי להעמסת סוכר 50 גר’.

יש לי סכרת הריון

אם לאחר בדיקת העמסת סוכר גילית שאכן את סובלת מסכרת הריון, דבר ראשון בלי לחץ, זה לא סוף העולם, לא נעים אבל בהחלט ניתן לשליטה, אפשר לקרוא עוד מידע על סכרת הריון, ולהבין שיש מחר גם למי שצריכה לשמור על עצמה ממאכלים שמזיקים לה ולעובר, ואם התגלית אכן כסובלת מסכרת הריון כדאי שתקחי ברצינות את הנושא, לטובתך ולטובת תינוקך. בהצלחה.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !