לוגו הריונית חדש
כרית הריון
כאבי גב תחתון בהריון

כאבי גב תחתון בהריון

6 דרכים שאפשר להקל על כאבי גב תחתון בהריון, ולמה בכלל נגרמים כאבי גב תחתון בהריון, כתבה חובה להריוניות ובני זוגן

למה יש כאבי גב תחתון בהריון?

איזה כיף שהתינוק גדל בבטן, אולי את כבר יכולה להרגיש את התנועות שלו, ולדעת שהוא גדל בתוכך, אבל מה לעשות שתופעות לוואי גם מלוות את הגדילה שלו, למשל כאבי הגב התחתון בהריון הם תופעה שממש מפריעה להרבה נשים ולכן אנחנו כאן כדי לספר לך מה הסיבות שגורמות לכאבים בגב התחתון בהריון ומה אפשר לעשות
1. עליה במשקל בהריון-
רוב הנשים בהריון עולות בין 10 ל 20 קילו, המשקל הזה מכביד גם על הגב וגורם לכאבים בגב התחתון בהריון, גם הלחץ של הרחם על האיברים הפנימיים בתוך הגוף יכול להוסיף לא מעט.

  1. שינוי ביציבה-
    בעקבות הבטן שגדלה ובולטת החוצה נוצר שינוי ביציבה בזמן העמידה וזה גורם ישיר לכאבי גב תחתון בהריון

עצות להיפטר מכאבי גב תחתון בהריון

  1. שרירי הבטן נחלשים- יש שרירים בבטן הנקראים מקבילים, ובזמן הריון כשהבטן יוצאת השרירים האלו נחלשים משמעותית והם אחראים גם פעמים רבות על כאבי גב תחתון בהריון.

4. הורמונים-
כדי שהעובר יתפתח ברחם הגוף מפריש הורמונים, ישנו הורמון שנקרא “רילקסין” שהוא גורם להרפיה בשרירים, כחלק מרפיון השרירים נגרם גם לשרירים סביב עמוד השדרה רפיון וזה מה שעלול לגרום לכאבי גב

 

כאבי גב תחתון בהריון

6 דרכים להקלה על כאבי גב תחתון בהריון

  1. תרגול יציבה טובה-
    אמנם מרכז הכובד השתנה בעקבות הבטן אך ביכולתכם לתרגל יציבה ולהפחית משמעותית כאבי גב בהריון הנובעים מיציבה לא נכונה.
    בעמידה- עמדי זקוף, כתפיים רגועות שמוטות למטה, ותשתדלי לא לנעול את תנוחת הברכיים.
    ישיבה- שבי זקוף, שני תנוחה כל כמה זמן, הגב צריך להיות עם תמיכה מאחור שזו משענת טובה או כרית
  2. פעילות גופנית סדירה מתונה-
    אם את לא עושה פעילות גופנית בדקי עם הרופא שלך שאין מניעה רפואית עבורך, פעילות גופנית מועילה רבות לחיזוק השרירים בזמן הריון, ויכולה להקל משמעותית על כאבי גב תחתון בהריון הנגרמים מהיחלשות השרירים שנגרמו במהלך ההריון
  3. נעליים נמוכות-
    גם אם עד היום התרגלת ללכת על עקבים וזה ממש לא הפריע לך, חשוב שתדעי במהלך ההריון בגלל שינוי היציבה נהיה קושי מיוחד לגוף לייצב את עצמו, והליכה על עקבים יכולה להיות גורם מרכזי לסיבה שאת סובלת מכאבי גב תחתון בהריון, לפעמים שינוי קטן לנעליים נמוכות ונוחות יכול לעשות את החיים הרבה יותר קלים.
  4. חגורת תמיכה לבטן-
    כשהבטן יוצאת וגורמת לשינויי יציבה, לחץ על האיברים הפנימיים, וכאבי גב תחתון לעיתים חזקים מאוד, ולכן ישנו פתרון חדשני ומהפכני שצובר תאוצה כל העולם שהוא חגורת הריון, שהאישה לובשת במהלך היום וזה סוג של תמיכה לבטן ולגב, הקלה על כאבי הגב התחתון תהיה מהירה ואיכות החיים תוכל לחזור בקלות.

5. טיפולים משלימים-
ברפואה ההוליסטית המשלימה ישנם טיפולים שנמצאו יעילים מאוד לכאבי גב תחתון בהריון, דיקור סיני, אקופונקטורה וכירופרקטיקה , חלק מהטיפולים הללו ניתנים בהנחות משמעותיות דרך קופות החולים למי שיש ביטוחים משלימים.
6. כרית הריון-
שינה איכותית בתנוחה טובה יכולה להועיל מאוד להפחתת כאבי גב תחתון בהריון, כדי לישון בתנוחה שמקלה על הגב כדאי לישון על הצד כשרגל אחת מורמת מעל כרית, וגם כדאי שהראש יהיה מוגבה על כרית.
בשביל שהתנוחה תהיה כזו מושלמת חייב להשתמש בכרית הריון איכותית, אתם תראו הקלה משמעותית אחרי שינה איכותית עם כרית הריון.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !