לוגו הריונית חדש
כרית הריון
מה-לי-ולדולה

מה לי ולדולה

“אני באמת לא מבינה למה אנחנו צריכות דולה, מה אני לא מספיקה לך?” 
עצרתי. מודה שגם אצלי עברה השאלה – למה, בנוסף לבת הזוג שלי ולמיילדת, אנחנו צריכים אישה נוספת שאינה חלק מהמשפחה שלי איתי בחדר לידה? ברגע שהוא כל כך אינטימי ואישי?

מה זה דולה?

אני חושבת שההסבר של מה זה דולה צריך להתחיל מהבסיס- דולה, פירושה ביוונית- משרתת. וזאת בדיוק הנקודה, דולה כאן בשבילך לשירותך בכל הנוגע לתמיכה בתקופת ההריון וגם לאחר הלידה

היא מגיעה עם ארסנל כלים מגוון ביותר אותו רכשה כחלק מהכשרתה- הומיאופתיה, רפלקסולוגיה, ארומתרפיה, שיאצ׳ו ועוד, להבדיל ממיילדת, שהיא אחות מוסמכת, דולה היא תומכת לידה. ואם מיילדת נמצאת בחדר עם מטרת העל של להביא תינוק בריא לעולם- דולה היא כאן רק עבורך ועבור בן\בת זוגך.

ההבדל בין מיילדת לדולה

מיילדת פוגשת אותך בפעם הראשונה בכניסה לחדר הלידה, בודקת אותך ובעולם מושלם הייתה נשארת רק איתך, אך ברפואה הציבורית היא אחראית על עוד חדרים בהן נשים כורעות ללדת, דולה פוגשת אותך עוד בשבועות/חודשים שלפני הלידה- מכירה אותך, שומעת, מעסה לך נקודות מיוחדות שעושות לך רק טוב ובעיקר מרגישה ומכילה אותך. 

למה כדאי דולה

בזמן הלידה הדולה היא השגרירה מטעמך- מסבירה לך מושגים רפואיים והליכים, חושבת איתך ביחד, לא נותנת לך לקבל כל דבר כאורים ותמים – זה הגוף שלך והיא כאן יחד איתך להבין מה הדבר הכי טוב עבורך (וכמובן עבור התינוק מבחינה בריאותית) . 

שניה לאחר הלידה, המיילדת כל כולה עסוקה בתינוק הרך שנולד, וזה בסדר, אבל מה איתך? המציאות החדשה שלך היא מידית ואת תשושה מבולבלת ומוצפת הורמונים. הדולה שלך איתך בדיוק לרגעים האלה- מחשיכה את החדר, מלטפת, מעסה, מרגיעה, ויותר מהכל היא פשוט שם.

לסיכום

בסוף לקחנו דולה ללידה, ויותר מזה, בעקבות החויה הלכתי ללמוד את המקצוע. 

אז אמנם היה זמן קורונה ובסוף היא היתה צריכה לצאת מהחדר כי אסור היה מלווים אבל גם לפני- בפגישות העבודה, בהכנה המשותפת של הגוף, בנשימות וגם יום אחרי ועוד הרבה יותר- תינוקת עם גזים, עיסוי תינוקות, הנקה ראשונה ובעיות בהנקה בכלל, פריחות מוזרות, החתלה, מקלחת ראשונה- והכי הכי חשוב- היא פשוט היתה שם להסתכל עלי, לחבק אותי ולהגיד לי שאני עושה עבודה מופלאה.

ד״ר בריאנה טובין 

וטרינרית, דולה, מלווה נשים וזוגות בתהליך כניסה להריון, בהריון ובלידה  

טלפון- 0584074129

אינסטגרם brianna_doula

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
שלייה

שלייה

הריון הוא מצב נפלא ומלא שינויים בגוף האישה, האיבר העיקרי שמיועד להריון

קרא עוד »
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !