לוגו הריונית חדש
כרית הריון
כאבי גב תחתון בהריון

כאבי גב תחתון בהריון

 כאבי גב בהריון יכולים להיות כואבים ומטרידים מאוד, האם יש פתרון? חקרנו ובדקנו וגם מצאנו 7 דרכים שאפשר להקל על כאבי גב תחתון בהריון, ולמה בכלל נגרמים כאבי גב בהריון, כתבה חובה לכל מי שהגב שלה מטריד אותה

למה יש כאבי גב תחתון בהריון?

 כאבי גב בהריון יכולים להיות כואבים ומטרידים מאוד, האם יש פתרון? חקרנו ובדקנו וגם מצאנו 7 דרכים שאפשר להקל על כאבי גב בהריון, ולמה בכלל נגרמים כאבי גב בהריון, כתבה חובה לכל מי שהגב שלה מטריד אותה

עליה במשקל בהריון-

בהריון לא רק התינוק גדל, גם האמא בעצמה מקבלת תוספות ועולה במשקל, רוב הנשים בהריון עולות בין 10 ל 20 קילו, המשקל הזה העודף הפתאומי שהצטרף לאישה ההריונית מכביד גם על הגב ועלול לגרום לכאבים בגב התחתון, גם הלחץ של הרחם הגודלת על האיברים הפנימיים בתוך הגוף יכול להוסיף לא מעט לחץ פנימי, ואפילו כאב לפעמים.

שינוי ביציבה-

בזמן הריון, בעקבות הבטן שגדלה ובולטת החוצה נוצר שינוי ביציבה (שיווי משקל) בזמן העמידה וזה גורם ישיר לכאבי גב תחתון בהריון

שינויים הורמונלים-

בזמן ההריון מופרשים הורמונים רבים בגוף האישה, בין ההורמונים נמצא גם הרילקסין, שתפקידו לרכך את הרצועות שאמורות להתרחב לקראת הלידה, הרילקסין יכול לגרום לתזוזה מוגברת של מפרקי האגן (כי כל האזור התרכך) שזה עלול לגרום לעומס על הגב ולכאב שמתלווה לכך.

שרירי הבטן נחלשים-

  1.  יש שרירים בבטן הנקראים מקבילים, ובזמן הריון כשהבטן יוצאת השרירים האלו נחלשים משמעותית והם אחראים גם פעמים רבות על כאבי גב תחתון. 
כאבי גב תחתון בהריון

כאבי גב תחילת הריון

כאבי גב שקשורים להריון מופיעים בדרך כלל החל משבוע 12 ועד שבוע 28 וממשיכים לאורך ההריון (לא תמיד, אל תבהלו) כאבי גב שנגרמים בגלל השינויים שבהריון הם כאבים שחולפים אחרי ההריון, אך אם כאבי הגב שלך התחילו כבר מהשבועות הראשונים, או שאת מרגישה כאב חריג, או שקיבלת מכה כלשהי, יתכן וכאבי הגב שאת סובלת מהם בכלל לא קשורים להריון, ישנם אנשים רבים באוכלוסיה שסובלים מכאבי גב, אם הכאב מטריד אותך כדאי לפנות לרופא כדי לברר את מקור הכאב, קחי בחשבון שיש בדיקות שלא תוכלי לבצע בגלל ההריון (כמו רנטגן למשל), אבל עדיין תדאגי לגוף שלך, ואם כואב לך אל תתעלמי.

כאבי גב תחתון בסוף הריון

כאבי גב תחתון בסוף ההריון מופיעים החל משבוע 32 ועד סוף ההריון, הם נגרמים בגלל ה שכתבנו קודם, אך גם מהלחץ שהתינוק לוחץ על האגן ועל  עמוד השדרה, בעקבות כך שגם האיברים הפנימיים נדחקים כשהתינוק גדל, כאבים אלו עלולים להיות חזקים בעיקר במעבר מישיבה או שכיבה לעמידה, בשינוי תנוחה, ועוד, והכאבים יכולים להפריע לתפקוד היומיומי של האישה ההריונית.

כאבי גב אחרי הלידה

כאבי גב אחרי לידה עלולים להגרם בגלל:
* הורמונים- שינויים הורמונלים של הגוף שחוזר לקדמותו, עלול להגרם כאב בגב.
* עייפות- נשים אחרי לידה סובלות מעייפות מתמשכת (מסיבות שונות) ולכן השרירים שלהם עלולים להחלש ולכאוב,, בעיקר בגב.
* טיפול בתינוק- הטיפול המתמשך בתינוק והאחיזה בתנוחה סטטית במשך זמן ארוך (בהנקה למשל) עלולה לגרום כאב בגב, לרוב כאב זה חולף לאחר התקופה הראשונית אחרי הלידה.

7 דרכים להקלה על כאבי גב תחתון בהריון

  1. תרגול יציבה טובה-
    אמנם מרכז הכובד השתנה בעקבות הבטן אך ביכולתכם לתרגל יציבה ולהפחית משמעותית כאבי גב בהריון הנובעים מיציבה לא נכונה.
    בעמידה- עמדי זקוף, כתפיים רגועות שמוטות למטה, ותשתדלי לא לנעול את תנוחת הברכיים.
    ישיבה- שבי זקוף, שני תנוחה כל כמה זמן, הגב צריך להיות עם תמיכה מאחור שזו משענת טובה או כרית
  2. פעילות גופנית סדירה מתונה-
    אם את לא עושה פעילות גופנית בדקי עם הרופא שלך שאין מניעה רפואית עבורך, פעילות גופנית מועילה רבות לחיזוק השרירים בזמן הריון, ויכולה להקל משמעותית על כאבי גב בהריון הניגרמים מהיחלשות השרירים שנגרמו במהלך ההריון, חשוב שהפעילות הגופנית תהיה מתונה (לא קשה מידי) ועקבית, להמשיך לאורך ההריון, זה יפעיל את השרירים ויפחית משמעותית כאבים ועומסים בגב.
  3. נעליים נמוכות ונוחות-
    גם אם עד היום התרגלת ללכת על עקבים וזה ממש לא הפריע לך, חשוב שתדעי במהלך ההריון בגלל שינוי היציבה נהיה קושי מיוחד לגוף לייצב את עצמו, והליכה על עקבים יכולה להיות גורם מרכזי לסיבה שאת סובלת מכאבי גב תחתון בהריון, לפעמים שינוי קטן לנעליים נמוכות ונוחות יכול לעשות את החיים הרבה יותר קלים, ואם כבר את נועלת נמוכות, שימי לב שהן נוחות לך, ותופסות את הרגל, אל תשימי כפכפים או נעלי אצבע שגורמים לכף רגל שלך להתאמץ יותר בהליכה, תחסכי לעצמך כמה שיותר מאמצים.
  4. חגורת תמיכה לבטן-
    כשהבטן יוצאת וגורמת לשינויי יציבה, לחץ על האיברים הפנימיים, וכאבי גב תחתון לעיתים חזקים מאוד, ולכן ישנו פתרון חדשני ומהפכני שצובר תאוצה כל העולם שהוא חגורת הריון, שהאישה לובשת במהלך היום וזה סוג של תמיכה לבטן ולגב, הקלה על כאבי הגב תהיה מהירה ואיכות החיים תוכל לחזור בקלות.
  1. טיפולים משלימים-
    ברפואה ההוליסטית המשלימה ישנם טיפולים שנמצאו יעילים מאוד לכאבי גב בהריון, דיקור סיני, אקופונקטורה וכירופרקטיקה , חלק מהטיפולים הללו ניתנים בהנחות משמעותיות דרך קופות החולים למי שיש ביטוחים משלימים.
    6. כרית הריון-
    שינה איכותית בתנוחה טובה יכולה להועיל מאוד להפחתת כאבי גב תחתון בהריון, כדי לישון בתנוחה שמקלה על הגב כדאי לישון על הצד כשרגל אחת מורמת מעל כרית, וגם כדאי שהראש יהיה מוגבה על כרית.
    בשביל שהתנוחה תהיה כזו מושלמת חייב להשתמש בכרית הריון איכותית, אתם תראו הקלה משמעותית אחרי שינה איכותית עם כרית הריון.
  1. קומפרסים חמים או קרים- הנחת קומפרס חם או קר על האיזור הכואב למשך כ20 דקות, מספר פעמים ביום, יכולה לעזור משמעותית להקלה על הכאב.

תרופות- במקרים מסויימים הרופא יכול לרשום תרופות שעוזרות להפחתת הכאב

לסיכום, כאבי גב תחתון בהריון יכולים להיות בהחלט כאבים שלא ניתן להתעלם מהם, אך יכולים להיות נסבלים ומטרידים מעט, כל אישה חווה את זה אחרת, אם בכלל, חשוב לשים לב לא להתעלם ולטפל כשצריך, וגם בדקו מה הדרך שהכי מתאימה ונוחה לכם להקלה על כאבי הגב ונסו ליישם אותה. בהצלחה.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !