התמודדות עם צירים

התמודדות-עם-צירים

לפני שנדבר על טכניקות להתמודדות עם צירים, בואי נבין מהו ציר ואיך תוכלי להתכונן אליו ולהגיע ללידה מצוידת בארגז כלים.

ציר הוא התכווצות שריר הרחם בתגובה להפרשת הורמון האוקסיטוצין. מטרת הצירים הינה לדחוף את העובר אל תעלת הלידה ולגרום לצוואר הרחם להיפתח להתקצר. 

ציר מתנהג כמו גל: הוא מתחיל בהדרגה>מתגבר> מגיע לשיא> ויורד. לציר התחלה ברורה וסוף ובין הצירים יש הפוגה.

5 דברים שאני ממליצה לעשות כהכנה ללידה:

  1. תרגול נשימות בטניות- אחד הכלים המשמעותיים שעומדים לרשותך בלידה הוא הנשימה. האופן בו תנשמי ישפיע בין היתר על הפרשת הורמוני הלידה ועל תחושת הכאב. 

הטיפ שלי- תרגלי נשימה בטנית (נשימה לחלל הבטן ולא לבית החזה) ועמוקה משבוע 28 באופן הבא: שאיפה מהאף והוצאה איטית מהפה תוך הוצאת צליל ששש…

2. אימוץ נקודת מבט שונה על כאב הצירים- תזכירי לעצמך שלכאב הצירים יש תכלית, הוא חיובי ומקדם אותך למפגש עם אהבת חייך. בנוסף, הוא שונה מכל כאב אחר ומלווה בהפוגות בהן לא כואב.

3. הכירי את רצפת האגן שלך- הרפיה נכונה של רצפת האגן בזמן הלידה תתרום הן להפחתת הכאב והן לשיפור התקדמות הלידה. 

הטיפ שלי: קיבעי תור לפיזיותרפיסטית לרצפת אגן בשבוע 34.

4. השכירי מכשיר טנס איכותי- עם הופעת הצירים חברי את מכשיר הטנס והשתמשי בו באופן רציף.

5. שימוש במשפטים חיוביים- למילים שאנו אומרות יש כוח והגוף מגיב בהתאם. אם נגיד לעצמנו שאנחנו סובלות ושאנחנו לא מסוגלות כך נרגיש.

הטיפ שלי: לפני הלידה, חשבי על 3 משפטים שיתנו לך כוח במהלכה וכתבי אותם. כשהצירים מתגברים בחרי להגיד אותם לעצמך, גם אם בפנים תרגישי משהו אחר. 

בזמן הלידה, כשהצירים מתגברים, נשתמש בבסיס שיצרנו ואליו נוסיף טכניקות נוספות במטרה להקל על הכאב:

  1. צרי סביבך אוירה אינטימית ורגועה- הורמוני הלידה, ביניהם האנדורפינים שתפקידם שיכוך הכאב, מופרשים בסביבה כזו. הקיפי עצמך במלווים שמשרים ביטחון ורוגע, עמעמי אורות, השמיעי מוזיקה ואפשרי לעצמך להתמסר ללידה ולהרפות.
  2. מים- נשים רבות מדווחות על שינוי בתפיסת הכאב בזכות שימוש במים ובעיקר באמבטיה, הקלה בכאב הצירים ותחושת הרפיה עמוקה יותר
  3. תנוחות זקופות ותנועתיות- מחקרים מראים שתנוחות זקופות ותנועתיות מפחיתות את עוצמת הכאב, שכן מופעל פחות לחץ על הסאקרום דרכו עוברים העצבים המעצבבים את איברי האגן והרחם. הקפידי להיות בתנועה בזמן הציר ולייצר א- סימטריה באגן. למידע נוסף, טיפים ורשימת תנוחות מומלצות שלחי לי הודעה באינסטגרם.
  4. התמקדי בBeing ולא בDoing- התכנסי פנימה, נסי להתנתק מכל מה שקורה מסביב ותהיי נוכחת ב"כאן ועכשיו". אפשרי למלוויך לדאוג לכל הלוגיסטיקה ולעצמך לא לחשוב ופשוט להיות ולנשום. 
  5. עיסויים ומגע עמוק- זה תפקיד המלווה😊 נסו את שתי הטכניקות הבאות:
  • יצירת שמיניות לרוחב הגב התחתון והסאקרום עם שורש כף היד.
  • החזקת האגן משני צדדיו ולחיצת עצמות האגן כלפי פנים ולמעלה.
    6. שימוש בפסיליטיס של חדר הלידה- גז צחוק, מוניטור אלחוטי, כדור בוטן.

לידה היא מסע מופלא, מרגש, מטלטל וגם כואב. כאב הלידה יוצר חיים, נסי להזכיר זאת לעצמך ברגע האמת. כאן עבורך

מאמר מאת:
ליהי קידרון – מדריכת הכנה ללידה
קישור לאינסטגרם
קישור לטיק טוק

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים מומלצים
מוצרים מומלצים
  • כרית הריון והנקה בצבע אפור, צורת הכרית דומה לאות באנגלית "U" כך שהיא מאפשרת לשים את הראש בחלק העליון שלה ובצדדים תמיכה לבטן ולגב למנוחה ושינה טובה יותר

    כרית הריון והנקה אפורה

    399.00
    הוספה לסל
  • מבצע! חגורת-הריון-שחורה

    חגורת הריון שחור

    159.00
    בחר אפשרויות
  • נסט לתינוק

    בייבי נסט במבי ביער

    249.00
    הוספה לסל
  • כרית-הריון-נוצות-פרימיום

    כרית הריון פרימיום

    599.00
    הוספה לסל
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון