הפרעות שינה בהריון

הפרעות שינה בהריון

הפרעות שינה בהריון היא תופעה נפוצה אצל רוב הנשים ההרות

רוב הנשים מספרות על בעיות שינה רבות במהלך ההריון, בעיות השינה העיקריות הן ירידה באיכות השינה, בעיות בשמירה על שינה רצופה במשך הלילה, משך זמן שינה קצר, עייפות, הפרעות נשימה בשינה תסמונת הרגליים חסרות המנוחה.

השפעות עיקריות להפרעות שינה בהריון

מחקרים מהשנים האחרונות מלמדים שבדומה לתחלואה הכרוכה בהפרעות שינה באוכלוסייה הכללית, להפרעות שינה בנשים הרות ישנן השלכות בריאותיות והן יכולות להשפיע על מהלך ההריון ותוצאותיו, לדוגמא:

  • משך לידה ארוך ועליה בשכיחות ניתוחים קיסריים
  • תסמינים של חרדה ודכאון
  • פגיעה במערכת היחסים עם בן הזוג ואף עם התינוק הנולד
  • לדחות את זמן חזרתה של האם למעגל העבודה.

דרכי התמודדות עם הפרעות שינה בהריון

  • שתייה מרובה של מים

מומלץ לשים בקבוק מים ליד המיטה וחשוב לשתות מים במהלך היום ובמיוחד לפני השינה (לא לחשוב על הפחד לקום לשירותים)

  • ארוחת ערב מוקדמת

מומלץ לא לאכול שעתיים לפני השינה על מנת שהאוכל יתעכל כראוי, הליכה איטית בבית או עמידה לכמה דקות לפני השינה גם יעזרו לעיכול

  • תנוחה טובה לשינה

שינה על הצד היא המומלצת ביותר עם כרית הריונית או עם כרית תומכת לבטן, כרית לתמיכה בגב ועוד אחת בין הרגליים

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email