לוגו הריונית חדש
כרית הריון
בחילות בתחילת הריון

בחילות בתחילת הריון

מרגישה בחילות בתחילת הריון, ולאחרונה הם מלוות אותך בחלקים מהיום (או אולי כל היום?) את ממש לא לבד! זוהי תופעה מוכרת וידועה,

רוב הנשים בהריון “זכו” להיפגש איתה, אך אל תתייאשי, יש לא מעט אפשרויות להפחית ואפילו להעלים את הבחילות, ולהנות מהחלק היפה של תחילת ההריון,

המומחים שלנו יצאו לתחקיר מקיף על התופעה של בחילות בתחילת הריון, והממצאים כאן בהמשך

מהם בחילות בתחילת הריון?

בחילות הן תחושות המגיעות מהבטן ועולות לכיוון חלל הפה, התחושה הידועה והמוכרת היא רפלקס הקאה, אשר מביאה בעקבותיה לא פעם הקאה בפועל.
ההרגשה הלא נעימה הזו שהגוף רוצה להקיא את מה שאכלנו, ותכף הכל הולך לצאת מהפה, לבחילות יש תחושות שהן גם פחות מוכרות כמו טעם לא טוב בפה, הרגשה של רגישות בבטן ורצון להקיא גם אם לא מרגישים שתכף מקיאים, כל התחושות האלו נכללות תחת כותרת “בחילות בתחילת הריון” בעיקר כי הבחילות האלו מאוד אופייניות לתחילת הריון של האישה.

למה יש בחילות בתחילת הריון

למה יש בחילות בתחילת ההריון?

כשההריון צעיר ונמצא בשלבי ההתחלה שלו (לרוב עד שבועות 12-14) הורמוני ההריון בשיאם, הם נמצאים בגוף במינונים גבוהים מאוד, הורמון ההריון HCG  נמצא אשם לא מעט בתחושות הבחילות בתחילת הריון אצל נשים רבות, בנוסף לכך הורמון האסטרוגן שגם נמצא בתאוצה בתחילת הריון מעלה את תחושת הבחילות,
מי שהיא בעלת קיבה רגישה עוד לפני ההריון הסיכוי שהיא תחווה בחילות בתחילת ההריון גבוה יותר מאשה אחרת במצבה, למרות כל ההורמונים הרבים שבגוף האישה לפעמים ישנם סיבות אחרות לגמרי לבחילות, היפוגלקמיה (נפילות סוכר) למשל מלווה גם בבחילות,  או מתח (סטרס) גבוה גם עלול לגרום לתחושה של בחילה, גם בעייפות ותשישות התחושה המלווה לא פעם היא בחילה.

מתי מתחילות בחילות בתחילת הריון

רוב הנשים מתחילות להרגיש בחילות בתחילת הריון, זה אמור להיות סביב שבוע 5-6 בהריון, אך יש נשים שהבחילות מתחילות אפילו קודם וזה מה שמבשר להן על תחילתו של הריון, למעשה לאורך התקדמות ההריון כשהורמון ההריון מתרבה בגוף כך הבחילות מורגשות יותר, הבחילות לרוב מסתיימות לקראת השליש השני של ההריון, סביב שבועות 12-14 בערך.

למי יש סיכוי גבוה יותר לסבול מבחילות בתחילת הריון
  • הריון ראשון
  • הריון מרובה עוברים, של תאומים או שלישיה
  • את מרגישה לחץ וסטרס בעקבות ההריון או בלי קשר להריון
  • סבלת בעבר או עדיין סובלת ממגרנות
  • נשים שסובלות מהשמנת יתר (BMI 30 ומעלה)
האם כולן מרגישות בחילות בתחילת ההריון?

הבחילה מלווה את רוב הנשים, יש כאלו אשר מדווחות שזו התחושה שבישרה להן שההריון חיובי, ואכן יש משמעות לבחילה שמסמלת את תחושת “תחילת ההריון” של הרבה נשים, המאמרים הרפואיים מדווחים על כ-70% מהנשים בהריון שמספרות שהן הרגישו בחילות בתחילת הריון, אך כמובן לא כדאי להתעלם מ-30% שזה חלק לא קטן של נשים שלא מרגישות בכלל, ויכולות להמשיך לאכול כרגיל בלי חשש, התמזל מזלן בעניין הזה, וזה לא אומר שמשהו לא תקין אצלן וזו ממש לא חובה התחושה של הבחילות.

מה עוזר לבחילות בתחילת הריון

אז מה עוזר לבחילות בתחילת הריון

מה עוזר לבחילות בתחילת הריון

יש עצות שונות להקלה על בחילות בתחילת הריון כדאי לנסות את העצות במיוחד לנשים שסובלות+ המלצות להיפטר מבחילות בתחילת ההריון

  • כשאת קמה -תאכלי משהו! –, הצום של הלילה הוא זה שגורם לבחילות הבוקר להיות יותר חזקות, אל תשארי על קיבה ריקה, עדיף לאכול משהו קטן (עם עדיפות ממש גבוהה לפחמימה יבשה למשל קרקר, פריכיות אורז, בייגלה, גם קוביית שוקולד יכולה להועיל)

  • תאכלי ארוחות קטנות- במקום לאכול כמו שעשית עד היום 3 ארוחות דשנות, תאכלי מעט בכל פעם, ויותר פעמים ביום, שלא יהיה עומס של הרבה אוכל על הקיבה יהיה לך משמעותית פחות בחילות והקאות.

  • מטוגנים או אוכל שומני- ממש לא מומלץ!– השומן גורם לכל האוכל “לצוף” ולך תחושה של בחילה נוראית, ברגע שלא תכניסי אוכל מטוגן או שומני מדי, תרגישי הקלה משמעותית בבחילות, אגב, גם אוכל מתובל מאוד גורם לתחושת בחילה.

  • אכילת חלבונים ופחמימות מורכבות- ביצים, בשר, דגים, גבינה הם חלבונים, אכילה שלהם תוכל להקל עליך בתחושת הבחילות שבתחילת הריון, וגם פחמימות מורכבות כמו פירות, ירקות ודגנים מלאים.

  • קחי תוסף תזונה שנקרא 6B-   תוסף התזונה 6B התגלה כיעיל נגד תחושת הבחילות בתחילת ההריון, מומלץ לצרוך גם תוספי תזונה לנשים בהריון, המגבירים את כמו הויטמינים והמינרלים בגוף האישה בזמן הזה, לא בטוח שתוספי מזון השונים יקלו על הבחילות, אך מה שבטוח זה שגוף חזק יותר מתגבר על קשיים בקלות הרבה יותר מגוף חלש חסר ויטמינים.

  • אל תוותרי על שתייה- השתייה חשובה מאוד לגוף שלך, במיוחד עכשיו, הקפדה על שתיה לאורך היום גם תקל על תחושת הבחילות, שימי לב! מומלץ לא לאכול ולשתות יחד באותו זמן ,זה דווקא יכול להגביר בחילות, שתיה ממותקת מעט גם מועילה יותר ממים לבד,בנוסף תה קמומיל או זנגוויל יכולים לעשות פלאים להרגשה שלך, ממש כדאי לך לנסות.

  • טיפול תרופתי- אם כל זה לא עזר ואת רוצה לקחת טיפול תרופתי כדי לא לסבול מבחילות בתחילת ההריון, ישנם מספר סוגים של כדורים שתוכלי לבקש מרופא הנשים שלך, (שימי לב שלחלק מהתרופות יש תופעות לוואי לא תמיד נעימות), לרוב הרופא ירשום דקלקטין, אך יתכן גם שתקבלי טרבמין או פרמין או זופרן.



מתי בחילות בתחילת הריון מחייבות פניה לטיפול רפואי?

אם את מרגישה בחילות, וגם מקיאה לפעמים, אבל עדיין מצליחה להכניס משהו לפה, ולא מקיאה את כל מה שנכנס כל הזמן, ואת מצליחה לתפקד סך הכל די בסדר בין לבין מצבך נשמע תקין, אך אם את סובלת מסחרחורות ובחילות, ואת לא מצליחה לתפקד כדאי בהחלט לפנות לסמכות רפואית

, ישנה גם סכנה של התייבשות, בהקאות רבות וחוזרות וגם סכנת איבוד מלחים, ולכן, אם את מרגישה צורך פני לבדיקה רפואית, או לאחות המלווה, ותוודאי שהבחילות וההקאות לא מהוות סכנה עבורך.

סימנים נוספים לפניה מיידית לטיפול רפואי:

* את מקיאה דם
* יש לך חום גבוה
* יש כאבי בטן חזקים
* את מרגישה חולשה קיצונית, סחרחורות או עילפון
* לא נתת שתן יותר מ8 שעות, או שהשתן שלך כהה מאוד
* מרגישה דפיקות לב 

הבחילות האלו נגמרות מתישהו?

הבחילות לרוב מאופיינות לשלב תחילת ההריון, החל מתחילת ההריון ועד לשבוע 12-14, יש נשים שכבר קודם תופעת הבחילות נעלמת מהן פתאום, אך יש כאלו (מעט מאוד, אך קיים) שהבחילות מלוות אותן לאורך ההיריון, אך ממש כמעט לכולן הבחילות נעלמות ממש כמו שהן באו כאשר שלב תחילת ההריון מסתיים ומגיעים לטרימסטר השני.

היפראמזיס ובחילות בתחילת הריון-

היפראמזיס גרבידרום זוהי תופעה של בחילות יתר בהריון, אמנם התופעה הזו היא נדירה יחסית(1-3%) אך היא קיימת, וחשוב שנשים ידעו עליה, אישה הסובלת מהיפראמזיס לא מסוגלת לרוב להחזיק אוכל בקיבה, מקיאה בלי הפסקה כל מה שנכנס לקיבה באופן ממושך, ההקאות המתמשכות עלולות לגרום לסיבוכים רפואיים רבים, כמו למשל חוסר במלחים בגוף, התייבשות, עליה בלחץ הדם ויתכן גם דופק מהיר, ואפילו עלפון ואיבוד הכרה.
ישנו טיפול תרופתי המקל על התופעות של היפראמזיס גרבידרום בהריון, במצב קל ינתנו עירויים של נוזלים, מלחים ובהמשך תרופות להקלה על התופעות, כמובן הכל לפי שיקול דעת הרופא המטפל.

אם מעניין אותך לדעת עוד על התפתחות תינוקך בבטן, או על תופעות שאולי תחווי בהמשך ההריון, את מוזמנת להיכנס אל שבועות הריון ולהנות משלל כתבות איכותיות בהריונית.

אם מעניין אותך לדעת עוד על התפתחות תינוקך בבטן, או על תופעות שאולי תחווי בהמשך ההריון, את מוזמנת להיכנס אל שבועות הריון ולהנות משלל כתבות איכותיות בהריונית.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !