לוגו הריונית חדש
כרית הריון
חישוב תאריך לידה

חישוב תאריך לידה

אם את בהריון, אין ספק שמעניין אותך לדעת מתי תהיה הלידה,שאלה עתיקת יומין היא האם ניתן לחשב במדויק את התאריך של הלידה, למרות הקידמה והטכנולוגיה המתקדמת בשנת 2024 אף אחד לא יוכל לומר לך במדויק מתי תהיה הלידה שלך, בנוסף הבאנו  5 סיבות למה חישוב תאריך הלידה הוא לא תמיד נכון

חישוב תאריך לידה משוער

בהריון? מזל -טוב! אמנם ההריון אולי רק התחיל עכשיו, אבל להמון נשים ובני זוגן חשוב לדעת מההתחלה מתי הלידה צפויה כדי להיערך בהתאם נפשית ופיזית לזמן שבו יזכו לחבוק את יורש העצר, וזה ממש הגיוני וברור, אז איך יודעים להעריך את חישוב תאריך הלידה, ספוילר המחזור החודשי שלך הוא הקובע.

מחשבון הריון

המדע הרפואי סופר 280 ימים להריון, אך בטח אף אחד לא מצפה שתתחילו לספור את הימים בלוח השנה, פעם ככה היו באמת מחשבים, אך היום עם התקדמות הטכנולוגיה ישנו מחשבון הריון שיעשה לנו את העבודה,
הכנו בהריונית במיוחד עבורכן לחישוב הארוך הזה מחשבון הריון שיעשה את העבודה נהדר, איך? במחשבון הריון צריך לרשום את התאריך של היום הראשון של הווסת האחרונה (חייבים לזכור את התאריך הזה לאורך ההריון, הוא תאריך שעליו מתבסס החישוב של גיל ההריון) ובכל פעם תוכלו לעקוב באיזה שבוע אתם משבועות ההריון, בכל שבוע מחדש תגלו מה עובר על העובר שבתוך הבטן, מה קורה לאישה ההריונית, טיפים שמתאימים לשבוע ההריון הזה, ואפילו עצה רוחנית שמתאימה לשלב ההריון שבו את נמצאת.

חישוב תאריך לידה- הסטוריה

בעבר היה קושי משמעותי לנשים לזהות לפעמים הריון בתחילת דרכו, אמנם גם בעבר האיחור בווסת היה סימן להריון, אך נשים עם ווסת לא סדירה, או שנקלטו במהלך הנקה למשל, יכלו לא לדעת שהן בהריון עד שלבים מתקדמים של ההריון, וגם לאחר שההריון נודע, לא היתה אפשרות לגלות מתי תהיה הלידה, ובטח לא לבדוק מה שלום העובר, ולכן בתרבויות שונות התפתחו “סימנים שונים” כדי לגלות דברים שהבטן מסתירה, (כמו מין העובר למשל),

במסורת היהודית הקדומה מופיע שזמן הריון של אישה הוא כ 271 יום (תחילת הספירה היא מיום הביוץ אם האישה לא יודעת מתי היה הביוץ אז סופרים מיום הטבילה במקווה)

ברפואה המודרנית של היום מגדירים את תקופת ההריון במשך 280 ימים (מתחילים לספור מהיום הראשון של הווסת האחרונה)

חישוב תאריך לידה

5 סיבות לחישוב תאריך לידה לא נכון

לידה מוקדמת-

ישנם נשים שלפעמים מתחילות לפתח לידה בשלבים מוקדמים יותר בהריון, זה יכול להגרם מסיבוכים בהריון, אך לא רק, לידה שמתפתחת עד שבוע 36 לרוב ינסו הצוות הרפואי לעזור לאישה להאריך את ההריון כמה שאפשר כדי שהלידה תהיה בזמן, אך לא תמיד זה אפשרי, ולידה לפני שההריון הגיע לחודש תשיעי (שבוע 36) היא לידה מוקדמת, והתינוק הנולד יקרא פג, (מלשון פגה אם מעניין אתכם לשונית מה מקור המילה, פגה היא תאנה שלא הבשילה)
ללידת פג ישנם השלכות רפואיות, ולעיתים גם התפתחותיות, תינוק פג צריך מעקב צמוד של רופאים על התינוק בפגיה.

חישוב תאריך לידה

2. סיבוכים בהריון המחייבים זירוז לידה-

לעיתים, ישנם סיבות שונות שבהם הצוות הרפואי ימליץ לבצע תהליך של זירוז לידה, (נקרא גם “השראת לידה”) שבו גורמים ללידה באופן כפוי להתחיל מיידית, הסיבה ללידה בזירוז לפני שמגיע תאריך של חישוב הלידה הוא לרוב סיבוכים רפואיים לאם או לעובר שעלולים להזיק לאחד מהם, או לשניהם, אם ההריון ימשיך יתכן שיגרם נזק לאם או לעובר, או אפילו סכנת חיים. (סיבוכים אפשריים לדוגמא: מדדים חריגים של האם בבדיקות, לחץ דם, חלבון בשתן, ריבוי או מיעוט חריג של מי שפיר, בעיות בתפקוד השיליה ועוד….) 


גם מחלות נלוות בזמן ההריון לפעמים מחייבים לידה מבוקרת ולכן הרופאים יבקשו לקבוע תאריך לזירוז ללידה, שבו האשה תגיע ללדת גם לפני שהתפתחו צירים, לרוב הלידה המתוזמנת תהיה סביב שבוע 38, שמבחינת הרפואה העובר  סיים את ההתפתחות ויכול לצאת מהבטן לעולם

סיבה נוספת לזירוז לידה יכולה להיות בגלל “הריון יקר” (כמובן שכל הריון הוא יקר אך ישנם הריונות עם סיפורים חריגים)  כמו הריון לאחר תקופה ארוכה בטיפולי פוריות, הריון ראשון בגיל מאוחר, הריון לאחר לידה שקטה, וכו’…. הצוות הרפואי לא לוקח סיכונים ומעדיף שתהליך הלידה יהיה תחת מעקב רפואי צמוד כדי שיהיה לתינוק הזה השגחה קפדנית ויוכל להוולד לשלום. 

חישוב תאריך לידה- נומרולוגיה

  1. הנומרולוגיה היא תורת המספרים, את התאריך של הלידה הופכים למספר יחיד, (על ידי חיבור כל הספרות, וחיבור של כל התוצאות שיצאו, לדוגמא: /1/1/2004 1+1+2+0+0+4= 9, אם התוצאה יוצאת גדולה מ9, צריך לחבר את 2 הספרות שיצאו בתוצאה יחד, כך שהתוצאה חוזרת להיות ספרה אחת)

     אי אפשר לחזות מראש מתי תהיה הלידה בוודאות, אך לאחר שכבר היתה הלידה, אפשר לקחת את התאריך של התינוק שנולד, ולעשות לו מפה נומרולוגית, לראות מהם התכונות החזקות שלו, ואיזה מזל יהיה לו בחיים, מבחינתנו זה מרתק!

    לסמוך על חישוב תאריך לידה?

     אם עד עכשיו הסתמכתם על חישוב תאריך הלידה כעובדה שתספר לכם מתי בדיוק תהיה הלידה שלכם כדאי שתחשבו שוב,
    תהליך ההריון והלידה הם תהליכים מופלאים, אך למרות שהרפואה התפתחה ושלבי ההריון ידועים עד רמת מה קורה בכל שבוע, אין אף רופא שיוכל להתחייב שהלידה שלכם תהיה בדיוק בזמן של חישוב תאריך הלידה, ולא רק בגלל מה שכתבנו, אלא בגלל הסיבה העיקרית: שלכל הריון יש סוף משלו שנגמר בזמן משלו, אמנם כולם תחומים פחות או יותר בזמן כלשהו, אך עדיין כל הריון הוא מיוחד, והזמן של הלידה ישאר הפתעה. 

    אז עד הלידה, אם מסקרן אתכם בכל פעם לעקוב ולהבין מה עובר עליכם ועל התינוק שלכם בכל שבוע משבועות ההריון, תוכלו במחשבון הריון לעקוב מה קורה בכל שלב.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !