לוגו הריונית חדש
כרית הריון
סחרחורות בהריון

סחרחורות בתחילת ההריון

6 שיטות להעלים את הסחרחורות בתחילת הריון, וגם למה בכלל יש סחרחורות בתחילת הריון, מה לעשות ברגע שמרגישים סחרחורת ומתי כדאי לפנות לרופא

בתחילת ההריון ישנם תופעות שעלולות לקרות לנשים, ביניהם סחרחורות בתחילת הריון, עייפות בהריון, והרגשת עילפון, התחושות האלו לרוב קורות בזמן עמידה או במעבר בין שכיבה או ישיבה לעמידה, לרוב הסחרחורות בתחילת הריון קורות יותר לנשים הסובלות מאנמיה או דליות או ורידים ברגליים, אך לא רק.

למה יש סחרחורות בתחילת הריון?

  • נפח הדם עולה וכך גם הצינורות של הדם מתרחבים בזמן הריון, אך הלחץ על הורידים שהדם חוזר מהלב אל הגוף הוא גבוה והורידים לא אמורים להתרחב אחרת זה כואב ונקרא ורידים ברגליים, החזרתיות החלשה של הדם גורמת ללחץ הדם הנמוך.
  • בזמן ההריון גוף האישה גודל בנפח הדם, ולחץ הדם הרבה פעמים יורד, נשים שהן אנמיות יכולות לחוש יותר סחרחורות ותחושות עילפון, אך גם נשים עם רמת ברזל תקינה בתחילת הריון הרבה פעמים ירגישו סחרחורות, סיבה עיקרית לכך היא שבעקבות הרחם הגדל ישנה חסימה כלשהי של מעבר דם לשריר הלב, מה שגורם להפחתה באספקת חמצן למוח ותחושת סחרחורות.
  • מעבר חד משכיבה או מישיבה לעמידה עלול לגרום להרגשת סחרחורת בתחילת הריון, וגם במהלך ההריון.
  • סביבה חמה וחנוקה- כשהאוויר מסביב חם ואין אוויר קריר החודר לאזור ובנוסף האישה לבושה בבגדים חמים, הדבר גורם לעליית חום הגוף,ותחושת מחנק וסחרחורות.

        רמות הסוכר בגוף בזמן הריון עלולות להיות יותר נמוכות מהרגיל, שרמת הסוכר נמוכה יתכן תחושת סחרחורות ועילפון

סחרחורות בהריון

איך אפשר למנוע סחרחורות בזמן הריון?

        כדי להפחית ואולי אפילו למנוע סחרחורות בתחילת הריון וגם במהלך ההריון שליש שני ושלישי כשסחרחורות עלולת להופיע: 


  1. שתו מספיק מים- נשים בהריון זקוקות ליותר מים מנשים שלא בהריון, סחרחורות בהריון עלולות להיגרם גם בעת התייבשות
  2. אכלו ארוחות קבועות- מעט אוכל כל מעט זמן, כך ;תוכלו לעזור לגוף שלכם לא להגיע לרמות סוכר נמוכות ו”נפילות סוכר” ולהרגיש סחרחורות, אגב, אם הסחרחורות קורות לכן בעיקר לפני אוכל או אחרי שלא אכלתם כמה שעות, כדאי לפנות לרופא ולוודא שאתן לא סובלות מסכרת בהריון.
  3. אל תישארו בתנוחה אחת הרבה מדי זמן- כדי שלא יגרם חסימה של עורקים המובילים דם למשך זמן ממושך שעלולים לגרום לכן לסחרחורות ותחושת עילפון, כדאי לשנות תנוחה, להחליף כיוון ישיבה, לעמוד מעט ולשבת שוב
  4. כדי למנוע סחרחורות בתחילת הריון ישנם הממליצים להימנע משכיבה על הגב כשהראש נמצא באותו הגובה של הגוף, זה גורם להרבה דם לעלות בבת אחת אל המוח ועלול לגרום לסחרחורות, לצורך הגבהת הראש והגוף בעת השכיבה רצוי להיעזר בכרית הריון כבר בשלבים מוקדמים של ההריון
  5. אל תגרמו לחום הגוף שלכם לעלות מידי- דאגו לחלון פתוח גם בחדר מחומם, לבשו בגדים קלילים, לא מחממים מידי, ולא לוחצים והדוקים, והימנעו ממקלחת או אמבטיה חמה מידי או לאורך זמן ארוך לגוף, תחושת סחרחורת ועילפון בתוך אמבטיה עלולה להיות מסוכנת, שימו לב שכדאי שיהיה איתכם עוד מישהו בבית או שיהיה לכם איך לקרוא לעזרה בהישג יד בעת הצורך.
  6. פעילות גופנית מתונה- בזמן הריון כדאי לעזור לגוף להזרים את הדם במערכת על ידי פעילות גופנית, אם אין לכם מניעה רפואית לבצע פעילות כזו, והרופא לא אסר אז כדאי מאוד להפעיל את הגוף, זה יקל על תהליך זרימת הדם ויכול להפחית סחרחורות בתחילת הריון וגם במהלך ההריון.

       מה לעשות כשמרגישים סחרחורות ותחושת עילפון

מה לעשות כשמרגישים סחרחורות בתחילת הריון?

אם את מרגישה סחרחורות ותחושת עילפון תוכלי לעשות את הדברים הבאים כדי להעלים או להקל על התחושה באופן מיידי

  • שכבי על הגב כשהראש מורם מעט וגם הרגליים מורמות
  • אכלי משהו קטן מתוק
  • לפתוח חלונות ולנשום אויר חדש וקריר
  • שחררי בגדים צמודים מהגוף, שיהיה מעבר נוח של הדם בגוף ללא עצירת הדם על ידי בגדים הדוקים
  • נשימות עמוקות יכולות לעזור להחזרת החמצן למוח, והעלמת תחושת הסחרחורות בתחילת הריון, וגם תחושת העילפון.

מתי לפנות לרופא:

אם סחרחורות מלוות עילפונות יותר מפעם פעמיים, וגם אם סחרחורות באות יחד עם דימום נרתיקי כלשהו, או עם כאבי ראש עזים או דפיקות לב כדאי להגיע לרופא.

שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !