מחקר עמוק והמון השקעה גרמו לנו להצליח לספק לכם את המשטח פעילות לתינוק המומלץ ביותר
קראו עוד
צבע אחיד – משטח פעילות בצבעים חלקים ואחידים מונע עומס גירויים לתינוק, על מנת להקל על התינוק להבחין בחפצים ועזרים התפתחותיים יש צורך בסביבה נקייה, חלקה ולא עמוסה בחפצים וציורים
קשיח וגמיש – מקל ומאפשר לתינוק לעבוד ככוח הכובד ולדחוף את עצמו ומספיק גמיש כדי לבלום נפילות טוב יותר ממשטחים קשים ולא גמישים כך שזה יוצר לכם שילוב מדהים לתינוקות, של התפתחות תנועה והפחתת סיכויים לחבלות באופן משמעותי
קל לניקוי – אין צורך לכבס כל פעם, החומר של המשטחי פעילות שלנו דוחה מים וניתן לנקות בקלות אמצעות ניגוב עם מגבון לח (יש להימנע מקפה רותח ואקונומיקה),
עבה במיוחד – על מנת לספוג טוב יותר נפילות בשביל הפחתת חבלות משטחי הפעילות שלנו עבים במיוחד, יותר מפי 2 מרוב הדגמים הנמכרים בשוק, בדגם הפאזל העובי הינו 2.5 ס”מ ובדגם הפרימיום הוא 4 ס”מ
מתקפל בקלות – על מנת לאחסן ולקפל בקלות המשטחים שלנו מתקפלים בקלות (בדגם פרימיום) ומתפרקים בקלות (בדגם הפאזל) על מנת לאפשר נוחות וקלות בכל שימוש
משטח פעילות הוא הלונה פארק של התינוקות, זהו משטח רך נעים וגמיש, לפעמים צבעוני ומלא קשקושים או תמונות צבעוניות שמגרות את העין של התינוק, ולפעמים משטח הפעילות בעל צבע אחיד או שילוב של מספר צבעים בגוון פסטלי עדין ורגוע, כיום מומחים ממליצים על משטחי פעילות בצבעים חלקים על מנת למנוע עומס גירויים ובלבול אצל התינוקות,
משטח הפעילות מפגיש את התינוק לראשונה עם עולמות חדשים שהוא טרם ראה, שמע, ומישש, מרגע יציאתו של התינוק מהרחם הוא היה מכונס בתוך עצמו, ישן רוב שעות היום וגם בזמן העירות עוד לא היה מסוגל להתחיל להסתכל ולגעת בכל מה שקורה סביבו, עד עכשיו שגדל מעט (החל מגיל חודשיים בערך)
משטח הפעילות נראה כמו שמיכה מעט עבה, המיועד לבודד את התינוק מהקור של הרצפה בעיקר בעונת החורף, וכן להגן על ראשו הרך בעת שהוא מטיח אותו ברצפה כחלק מהלמידה של התינוק בשליטה על הראש ובהכרת העולם, משטח פעילות משלב בתוכו אלמנטים ויזואליים ותחושתיים המתאימים לגילו ולעולמו של התינוק ומאפשרים לו גירוי וסקרנות והתפתחות מקסימליים על פי רצונו והתקדמותו.
התינוק הוא אדם קטן וסקרן ומאוד חכם שמעוניין ממש להכיר את העולם, הוא רוצה לראות הכל, לגעת לשמוע, ועוד, אך כיוון שגופו עדיין מוגבל בתנועה ואין ביכולתו להגיע מעבר למה שנמצא סביב גופו, התינוק חוקר ונוגע בכל מה שנמצא סביבו, חוקרים בדקו ומצאו שתינוקות שזחלו והיו סביבם גירויים המשלבים צבעים, טקסטורות ומרקמים שונים גדלו להיות מבוגרים סקרנים יותר הפתוחים ללמידה יותר מאחרים, במשטח הפעילות ישנם מרקמים שונים של תחושות למגע, התינוק הנמצא על המשטח נוגע במרקמים השונים ומפתח במוחו את הבדלי התחושה אותם הוא מגלה כשהוא ממשש, כשהתינוק נוגע באלמנטים המשמיעים קול הוא מפתח את היכולת להבחין בקולות ולקשר אותם למקור הקול ולזה שהוא זה שגרם לקולות האלו להישמע, גם אם אלו קולות של ניילון, פרה גועה, או צפצוף ציפורים, משטח הפעילות מתקפל וניתן לקחת אותו לכל מקום, ובנוסף מתנקה בקלות.
התפתחות הראיה- משטח הפעילות משלב צבעים, טקסטורות ומרקמים שונים תינוקות שרואים שפע של גיוון ויזואלי לומדים להיות מבוגרים סקרנים יותר הפתוחים ללמידה יותר מאחרים,וכן מפתחים את יכולת האבחנה שלהם, בין צבעים, צורות, פרצופים, ועוד….
התפתחות חוש המישוש ומגע עמוק- במשטח הפעילות ישנם מרקמים שונים של תחושות למגע, התינוק הנמצא על המשטח נוגע במרקמים השונים ומפתח במוחו את הבדלי התחושה אותם הוא מגלה כשהוא ממשש, גם עצם החוויה שכל גופו של התינוק נמצא במשטח אחד, ויתכן שירגיש מרקמים שונים או תחושות שונות באיברים שונים בגוף, למשל ברגל, ביד, בבטן מעצימים את עולמו התחושתי.
פיתוח חוש השמיעה- כשהתינוק נוגע באלמנטים המשמיעים קול הוא מפתח את היכולת להבחין בקולות ולקשר אותם למקור הקול ולזה שהוא זה שגרם לקולות האלו להישמע, גם אם אלו קולות של ניילון, פרה גועה, או צפצוף ציפורים, או קולות שונים על פי סוגי משטח הפעילות שברשותכם, לא משנה בדיוק מהו הקול המושמע כל עוד זהו קול נעים לאוזן, אינו מבהיל או חזק מידי.
ישנם משטחי פעילות שבהבטה שטחית יכולים להראות “אפורים” או משעממים, וישנם החוששים שמשטח פעילות כזה אינו יכול לעניין את התינוק אז כדאי שתקראו את השורות הבאות ויתכן שדווקא משטח פעילות ללא הדפסות הוא מה שתרצו לתינוק שלכם:
משטח הפעילות מתקפל וניתן לקחת אותו לכל מקום, כך שאם אתם צריכים להגיע לסבא וסבתא, חברים או משפחה, להתארח לזמן ממושך או לזמן קצר ואתם עדיין רוצים שלתינוק שלכם יהיה מעניין והוא לא יהיה תקוע בכל הזמן הזה בתוך עגלה ניתן לקחת את המשטח פעילות בקלות, גם בפיקניק בטבע משטח הפעילות יכול להיות יעיל במיוחד עבור התינוק, ובנוסף בסיום השימוש קל ממש לנקות אותו.
כדאי לשים לב שישנם סוגים שונים של משטחי פעילות, יש סוגים העשויים או מצופים מבד שאינו חדיר למים ולכלוך, ולכן קל לנגב את המשטח, וישנם משטחי פעילות העשויים בד וניתנים לכיבוס, שימו לב אם במשטח הפעילות אותו רכשתם (או קיבלתם) יש מנגנוני אור או קול העלולים להתקלקל במגע עם מים, במקרה כזה נקו את המשטח עם מטלית לחה, ואל תכניסו למכונת הכביסה, בכל מקרה כדאי תמיד להציץ אל הוראות היצרן, הם נועדו ממש בשביל לעזור לחיי המוצר שלכם להיות ארוכים.
לכל תינוק, החל משלב שהוא מסוגל להרים את הראש ומתחיל לשלוח ידיים רנדומלית לכל מה שמסביבו,שזהו לרוב סביב גיל חודשיים, אך כבר לפני כן ניתן לשים את התינוק ולאמן אותו לשכב על הבטן כדי שיוכל להרים את הראש, ישנם משטחי פעילות המכילים גם משחקים המתאימים לתינוק השוכב על הגב, משטח הפעילות מיועד גם לתינוקות בשלבי זחילה וגם ישיבה, כך שהתינוק יכול לשבת עליו ולשחק במשחקי הרכבה או משחקים אחרים המעניינים אותו תוך כדי.
משטח פעילות לתינוק הוא משטח יחסית גדול לעומת האוניברסיטה, המשטח מיועד החל מגיל חודש ויכול לשמש את התינוק גם כשיהיה פעוט, משטח הפעילות מיועד גם לזחילה של התינוק ומלא בגירויים תחושתיים , ויזואלים וקוליים,
רוב משטחי הפעילות מיועדים לתינוקות ערניים ופעילים השוכבים על הבטן, משטח הפעילות מתאים גם לתינוקות עדינים שלא מספיק ערניים וסקרנים, הגירויים שיש במשטח לא מאפשרים לתינוק להשאר אדיש אליהם, והוא מנסה בכל זאת לחקור את סביבתו הקרובה,
גודל משטח הפעילות לרוב יותר גדול מהאוניברסיטה, ולא יהיה בעל קשתות עם משחקים משתלשלים. במשטח הפעילות התינוק יכול לזחול בבטחה, אין חשש שמשחקים או צעצועים מהמשטח יתנתקו ויכנסו לפיו של התינוק.
באוניברסיטה לתינוק ישנם קשתות עם חפצים מעניינים המיועדים לשכיבה על הגב של התינוק, גם באוניבנסיטה לתינוק ניתן לשים את התינוק על הבטן אך לפעמים השמיכה שעליה שוכב התינוק אינה מאובזרת בגירויים, באוניברסיטה התינוק יכול להיות גם בזמן שכיבה על הגב
על ההורים לשים לב כשהתינוק שלהם נמצא במשטח הפעילות :
בעת שהתינוק ערני מומלץ לפרוס את משטח הפעילות על רצפה או על שמיכה או שטיח, מעל משטח הפעילות יש להניח את התינוק על הבטן,
יתכן שבהתחלה התינוק לא ירצה להיות על הבטן כיוון שהתרגל מזמן הלידה לשכב על הגב בעקבות הנחיות הבטיחות להניח תינוק ישן על גב, והרי בתחילת חייו הוא ישן רוב הזמן, אך כעת שהתינוק מתחיל לפתח יותר זמני עירות כדאי מאוד להניח על הבטן, ואם התינוק מתנגד אפשר להחליף צד לגב, ולאחר מספר דקות שוב פעם להחזיר לבטן עד שיתלונן, כך מרגילים תינוק להתרגל לשכב על הבטן,
התינוק לבד ילמד במשך הזמן להכיר את הגירויים הנמצאים על המשטח , ניתן להתכופף לגובה התינוק ולתווך לו בפעמים הראשונות את התחושה של העצמים השונים במשטח, ולתת ליד שלו לגעת בעצמים הגורמים להפעלת מוזיקה או קולות אחרים או אורות, כדי שילמד להבין סיבה ותוצאה, אל תחששו שהתינוק ישתעמם לאחר שימוש ממושך במשטח הפעילות, כשהתינוק מונח על משטח הפעילות הוא סורק את כל סביבתו על פי הרדיוס שהוא מסוגל לפי גילו, אף פעם לא משעמם לו, ותמיד יש דברים חדשים ללמוד.
בסיום השימוש במשטח הפעילות לתינוק יש לקפל את המשטח, וניתן לאחסן אותו בקלות, ובנוסף כשמגיעים לסבא וסבתא או מקומות אחרים מומלץ לשים את התינוק על משטח הפעילות שאותו הוא מכיר, התחושה של משחק המוכר לו נוסכת בו בטחון ועוזרת לו לחקור מקומות חדשים ללא חשש, כיוון שהוא מרגיש שהוא במקום מוכר.