לוגו הריונית חדש
כרית הריון
התפתחות תינוק 5 חודשים

התפתחות תינוק בן 5 חודשים

התפתחות תינוק בן 5 חודשים- מה התינוק כבר צריך לדעת בגיל 5 חודשים? תתפלאו, אבל המון ידע ומיומנויות חדשות הוא למד עד עכשיו וימשיך ללמוד, למעשה, בשנה הראשונה יש אומרים שהתינוק לומד יותר ממה שילמד כל ימי חייו! אז תנו לא את האפשרות להתפתח, והוא יעשה את זה ובגדול!

התינוק שלכם ממשיך וימשיך להתפתח, בגיל 5 חודשים הוא כבר מגיע לשיאים חדשים שלא הכיר קודם לכן, כדאי לכם להכיר ולאפשר לו להמשיך לכבוש את העולם, בקצב שלו.

התפתחות תינוק רגשית: 5 חודשים -

  1. בגיל 5 חודשים התינוק שלכם יכול לבטא ביותר בהירות את רגשותיו על ידי הבכי, ישנם סוגי בכי שונים לרעב, פחד, תסכול, או כאב אם תשימו לב תוכלו בקלות להבחין ביניהם, בנוסף תינוקות בני 5 חודשים כבר יודעים להבין ולצפות שמשהו יתרחש, כמו למשל שכשהם רעבים ונסערים, וההורה מרים אותם כדי להאכיל,
    הם נרגעים כבר משלב ההרמה כיוון שמבינים שתכף יגיע גם האוכל, גם מגוון הרגשות שהתינוק מרגיש מתחיל לגדול, התינוק עלול לכעוס למשל כשמשהו לא מסתדר לו, או להיעלב אם כעסו או צעקו לידו.

התפתחות תינוק גופנית 5 חודשים

התפתחות תינוק שכלית (חשיבה והבנה) 5 חודשים -

התינוק בגיל 5 חודשים יכול לזהות אנשים מוכרים, לא רק אמא ואבא, גם דמויות נוספות שהוא רגיל לראות יום יום התינוק מזהה ויכול לחייך לעברם ולהרגיש נינוח בנוכחותם


התינוק יכול כבר להבחין בצבעים בגוונים רבים יותר מחודשים קודמים, וגם לעקוב אחר חפצים קטנים עם העיניים, ההתפתחות השכלית של התינוק בגיל 5 חודשים נהיית משמעותית יותר, הוא מצליח להבין שמשהו קיים גם אם הוא לא רואה אותו (משחק הקו-קו המפורסם נהייה לו מהנה, כי הוא מבין שגם כשהוא לא רואה את מי שמתחבא, הוא עדיין קיים.)

התפתחות תינוק שפתית 5 חודשים -

ההברות והעיצורים שמתגלגלות לתינוק על הלשון נהיו משמעותיות ביותר, התינוק נהנה לומר ולפטפט בקול דיבורים לא מובנים, גם אם הוא לא באמת מבין מה יוצא לו מהפה עדיין הדיבור הזה ממש חשוב להתפתחות השפתית שלו ולתקשורת בהמשך, אפשר לענות לו ולדבר איתו לפי תור, התינוק יהנה מזה

התפתחות תינוק גופנית: 5 חודשים -

התינוק בגיל 5 חודשים כבר יכול להתהפך ולהתגלגל ל2 הכיוונים, ובנוסף יכול לפעמים ממקום למקום, יש תינוקות שלומדים להסתובב כמו על ציר (כמו שעון,מחוג מסתובב) וזה ממש ההתחלה של השליטה בגוף, זחילה והליכה, הנה התינוק שלכם ממש כבר שם.

התינוק מתחיל לפתח מיומנות אחיזה בחפצים, אוחז יפה ב2 ידיו חפצים ומכניס לפה,  וכבר מסוגל להעביר חפץ שהחזיק ביד אחת אל היד השניה! זו מיומנות חשובה כיוון שהוא כבר מצליח לחצות את קו האמצע שלו וזו אבן דרך בהתפתחות.

מבחינת אכילה, תינוק בן 5 חודשים לרוב נהנה מאוכל, ואוהב לנסות גם אוכל מוצק, בגיל זה הוא רק בשלבי טעימות ( טיפת חלב ממליץ לחכות לגיל 6 חודשים) אך בעוד זמן מועט התינוק כבר יוכל לאכול כמו גדול, אך בשנה הראשונה לחיי התינוק עדיין חלב אם או תחליף חלב יהיו האוכל העיקרי של התינוק.

מה אפשר לעזור להתפתחות התינוק?

משטח פעילות לתינוק

בגיל 5 חודשים תינוק צריך ללמוד לפתח את שריריו ולהתגלגל ולזחול, עזרו לו על ידי הנחתו על הבטן ברוב זמן העירנות שלו, תינוק שנמצא זמן רב על משטח פעילות יכול להתפתח וללמוד להפעיל את גופו כמצופה ממנו, מאשר תינוק שנמצא “תקוע” על הגב רוב שעות היום.

משטח פעילות-
ההבדל בין תינוק שמאפשרים לו להתפתח באופן בריא לתינוק שאין לו את הסביבה המאפשרת התפתחות הוא הבדל גדול ביותר, אתם רוצים לאפשר לתינוק שלכם להתפתח? קודם כל תנו לו משטח פעילות שיוכל ללמוד להפעיל את הגוף שלו, משם השמיים הם הגבול…

סימני אזהרה שמצריכים פניה לגורם מקצועי (רופא או טיפת חלב):

אם בגיל 5 חודשים התינוק לא מושיט יד לחפץ כדי לגעת בו, לא מנסה להתגלגל לצדדים כשהוא שוכב על הגב, לא מוציא מהפה צלילים בכלל (אה, בה, גה או צלילים אחרים)

פזילה- אם אתם מבחינים שהתינוק לא עוקב אחרי חפצים, או פוזל כשהוא מתמקד על חפצים כדאי לבדוק אצל רופא, כדאי לדעת שיש פזילה שחולפת מעצמה בגיל צעיר, אך מומלץ לבדוק כל מקרה על ידי גורם רפואי מוסמך.

חוסר עניין סביבו- תינוק שלא מחייך, לא מתעניין באנשים שסביבו , ולא מגיב להבעות פנים שעושים לו, עלול להראות על עיכוב התפתחות, ולכן חשוב לפנות גם במקרה זה לבדיקה מקצועית.

טיפול שוטף בתינוק בן 5 חודשים:

שינה-
תינוקות בני 5 חודשים צריכים לישון לפחות 10 שעות בלילה, ולרוב קמים פעמיים במהלך הלילה לאכילה, מעגלי השינה והעירנות של התינוק נעשים יותר ויותר מסודרים, יש אפילו תינוקות בגיל הזה שמצליחים לישון לילה שלם (אך עדיין זו תופעה נדירה יחסית, הרוב קמים בלילה ואפילו כמה פעמים)

אימון שינה:
תינוקות בגיל זה אמורים לדעת להירדם בכוחות עצמם, תינוקות קטנים שנולדים לפעמים מורדמים בידיים, או תוך כדי נדנוד, ערסול, טיול בעגלה או באוטו ועוד שלל שיטות הרדמה, אך אי אפשר להתמיד להרבה זמן בהרדמה כזו,

ההורים צריכים ללמד את התינוק להירדם עצמאית כשהוא עייף, תינוקות שלא יודעים להירדם לבד מתקשים לחזור לישון, כיוון שבזמן השינה שלהם הם מתעוררים לפעמים ליקיצות של כמה שניות (כמו המבוגרים) אך אחרי שהתעוררו עכשיו הם צריכים שוב להירדם ואם הם לא יודעים לעשות זאת בכוחות עצמם, הם בוכים עד שההורים מרדימים אותם שוב (ההורים סובלים והתינוקות גם),

אם גם אתם מתוסכלים משעות של הרדמות בלתי מוצלחת שמשאירה אתכם עייפים ומותשים ואת התינוק בסוף רדום אך בינתיים צרח את נשמתו, אל תהססו לפנות ליועצת שינה שתלמד אתכם ואת התינוק מחדש איך ישנים כמו תינוק…

חיסונים לתינוק:

בגיל 5 חודשים התינוק היה אמור כבר לקבל כמה חיסונים, בגיל חודש, חודשיים, ו-4 חודשים, שימו לב למעקב החיסונים וההתפתחות בטיפות החלב, ואם יש לכם שאלות אל תהססו לשאול, לרוב האחיות נחמדות בטיפות החלב ויש להם ידע רב בכל הקשור לתינוקות.

משחקים תוצרת בית:

חנויות הצעצועים מפוצצות במשחקי התפתחות לתינוקות, עוד לא נולד התינוק שיצליח לשחק בכל המשחקים הנמצאים על מדפי החנויות… אבל לא סיפרו לכם שגם בסביבה הביתית החפצים הרגילים שנראים לכם מאוד אפורים או משעממים יכולים להיות מרתקים ומשעשעים לתינוקות הקטנים, מגירת הסירים למשל היא המגירה המעניינת ביותר בבית, ולא רק גם המקרר, מגירת הנעליים ועוד…

תלוי בכם ההורים, כמה כח יש לכם ורצון לתת לקטנטנים לחטט בחפצים “לא להם”, בסופו של דבר התינוק מתפתח אותו דבר אם הוא מנגן על קסילופון מפלסטיק תוצרת חוץ, או סיר סולתם תוצרת הארץ…

מטפלת/משפחתון/ מעון

יש הורים שכבר הספיקו עד גיל  חודשים לחזור לעבודה ולשים את התינוק שלהם במעון או משפחתון או מטפלת, ההבדלים בינהם רבים וגם העלויות שונות מאוד, בגדול: יש הבדל משמעותי אם המסגרת בפיקוח משרד התמ”ת או לא, מסגרות בפיקוח משרד התמ”ת הם גם מפוקחות וגם מסובסדות להורים (בכפוף לטבלת ההשתתפות ולפי ההכנסה של ההורים וחלוקה למספר הנפשות

הורים שמרוויחים סכומים גבוהים יותר מהטבלה שבהם משרד התמ”ת מסבסד(ונמצאים בדרגה 11-12) לרוב יבחרו מסגרות פרטיות שבהם יש בדרך כלל פחות ילדים ויותר צוות, וגם לפעמים רמה יותר גבוהה של טיפול בתינוקות ובפעוטות (לא תמיד, אבל לרוב)

סכומי התשלום דינמיים מאוד, ונקבעים בעיקר על פי הביקוש וההיצע של אזור המגורים הספציפי(בירושלים למשל יש הבדלים תהומיים בין שכונות שונות במחירים) , (טיפ- באזורים חרדים לרוב המחירים נמוכים יותר, אם יש לכם כזה אזור קרוב אפשר לנסות לחפש משם מטפלת טובה במחיר לא גבוה)

בטיחות תינוק 5 חודשים

בטיחות תינוק בגיל 5 חודשים:

בטיחות בבית: חשוב לסדר את הבית ולהתאים אותו להמצאות תינוק, להרחיק חפצים חדים, או שבירים מהישג ידו של התינוק, ובכלל כל החפצים עד גובה מטר צריכים להיות בטוחים במגע עם תינוק כיוון שתינוק זוחל כבר יכול להגיע לכל מקום בבית, חדר השירותים והמקלחת צריך להיות מחוץ לתחום של התינוק, כיוון שזה עלול להיות סכנת נפשות.

בטיחות תינוק באוטו:
תינוק מגיל לידה צריך להיות בכיסא בטיחות מותאם ומאושר על ידי מכון התקנים לאוטו, על התינוק לשבת כשפניו נגד כיוון הנסיעה (עד גיל שנה), תינוק שנמצא במושב שליד הנהג צריך לבטל את כריות האויר, כיוון שפתיחתם עלולה להוות סכנה לתינוק.



 

נושאים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

התפתחות תינוקות




שתף את המאמר

מאמרים מומלצים
0
    0
    סל הקניות שלך
    סל הקניות ריק
      Calculate Shipping
      מימוש קופון

      לחפש את המוצר המושלם עבורך

      לא מצאת את מה שחיפשת ? שלחי לנו הודעה !